Перейти до основного вмісту

Чинник Ле Пена

27 квітня, 00:00

За блок Віктора Ющенка «Наша Україна» у ході парламентських виборів 31 березня проголосували 26,7% українців, які брали участь у виборах. За КПУ проголосували 21,7% виборців, за блок «За єдину Україну!» — 9,1%. СДПУ(О) підтримали на виборах 7,6% виборців, Блок Юлії Тимошенко — 6,6%, а Соцпартію України — 3,2%. Такі дані, як передає ForUm (www.for- ua.com) , було отримано внаслідок всеукраїнського соціологічного опитування, проведеного 6-14 квітня фондом «Демократичні ініціативи» і центром «СОЦИС» на замовлення Всеукраїнського громадянського моніторингового комітету. У ході опитування інтерв’юери поставили запитання «За яку партію (блок) ви проголосували 31 березня на виборах Верховної Ради України?» 1200 респондентам. Максимальна похибка вибірки не перевищує 3%. Пояснюючи невідповідність офіційних результатів виборів даним, які соціологи отримали у ході дослідження, а також прогнозам, які робили соціологи напередодні виборів, науковий керівник фонду «Демократичні і ніціативи» Ірина Бекешкіна ввела новий термін — «чинник Ле Пена», або «спіраль мовчання»: виборці через різні причини відмовляються повідомляти соціологам, за кого вони мають намір проголосувати (так було і у Франції). Зокрема І. Бекешкіна повідомила, що до останнього моменту перед виборами 9% виборців приховували, за кого голосуватимуть, а згідно з новими опитуваннями, які сьогодні презентували соціологи, навіть після виборів 8% українців відмовилися сказати про свій вибір.

Соціологи також розвінчали міф про те, що деякі партії програли на виборах через погану організацію процесу народного волевиявлення, зокрема, через великі черги. Ірина Бекешкіна заявила, що результати опитування засвідчили, — у структурі «мотивів неголосування» організація виборів, черги не є вирішальним моментом. Зі слів соціолога, тільки 3% виборців не дочекалися своєї черги. Неістотно вплинули на вибір українців і такі чинники, як реклама, участь блоків та партій у виборчих дебатах, політтехнології та іміджмейкерство, — стверджують автори дослідження. Рекламний чинник виражено лише у СДПУ(О): він вплинув тільки на кожного десятого їхнього виборця. А участь лідерів політичних сил у дебатах принесла електоральні дивіденди тільки знову ж СДПУ(О) та БЮТ — кожен десятий прихильник цих партій затвердився у своєму виборі саме під впливом дебатів. Головним мотивом голосування, за результатами дослідження, стала орієнтація на ідею, програму та на лідера, сказала Бекешкіна.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати