112 зі 130 випускників Харківського інституту ВПС погодилися не літати
Як уже повідомляв «День», курсанти Харківського інституту льотчиків зібралися подати позов на інститут для відшкодування моральних та матеріальних збитків, оскільки вважають, що інститут не забезпечив їм необхідної кількості годин нальоту, а коли їх немає, неможлива видача сертифіката льотної придатності. Нагадаємо, що для проведення повноцінної практики кожного зі 130 курсантів Харківського інституту ВПС на навчальних літаках Л 39 потрібно більше як 13 тисячтонн авіаційного пального, яких держава забезпечити не змогла. Служити в армії ці випускники можуть лише в тилу або при штабі, інакше один шлях — «на гражданку». І Міністерство оборони, і Харківське регіональне відділення незалежної профспілки військовослужбовців, і сам навчальний заклад спробували знайти вихід зі становища, яке склалося. На сьогодні, за словами Ігоря Халявинського, начальника прес-служби Міністерства оборони (www.for-ua.com), 112 зі 130 курсантів випускного курсу Харківського інституту ВПС України погодилися змінити кваліфікацію і продовжити навчання не за льотним, а за наземним профілем. Тепер їхня спеціальність називатиметься — «офіцер з організації служби авіаційних штабів». Таке рішення вони прийняли внаслідок переговорів із представниками командування ВПС України, які пояснили курсантам, що за нинішнього рівня фінансування армії проведення льотної практики через брак палива стає таким завданням, яке неможливо вирішити.
Для переговорів із курсантами-випускниками в інститут приїжджали заступник командувача ВПС із бойової підготовки генерал-лейтенант Олександр Волошенко, начальник управління кадрів ВПС України генерал-майор Володимир Мазур. 15 курсантів усе ж вирішили продовжити навчання за тією спеціальністю, яку вибрали, коли прийшли у вищий військовий навчальний заклад, а після випуску з інституту звільнитися зі Збройних сил України лейтенантами запасу. Троє взяли короткотермінову відпустку, щоб порадитися із цього приводу з батьками.