Коротко / УКРАЇНА
Розвантажувальнi відключення знову чекають на харків’ян
У ніч з 14 на 15 лютого частота в електромережі «Харківобленерго» упала до критичної позначки — 49,4 герца. Це спричинено виходом з єдиної енергомережі України кількох енергоблоків атомних електростанцій. У зв’язку з цим заступник міського голови Харкова Євген Назаров заявив, що у найближчому майбутньому, можливо, поновляться віялові відключення житлових кварталів та підприємств «за раніше опублікованими у пресі графіками».
Водночас минулого понеділка від мережі було відключено рекордну кількість споживачів — 350 квартир. Усього ж за несплату за спожиту електроенергію у Харкові відрізано 12 тисяч споживачів. А борг населення та промислових підприємств енергопостачальним організаціям уже перевищив 350 мільйонів гривень. Про це повідомив заступник голови правління АТ «Харківобленерго» Сергій Кирик на терміново зібраній прес-конференції, повідомляє Михайло БІДЕНКО , «День».
Луганський дизель-поїзд просить «зеленого» світла
У холдинговій компанії «Луганськтепловоз» завершився другий етап роботи над створенням першого українського дизель- поїзда ДЕЛ-1. Особливість силової частини полягає у тому, що замість традиційних двигунів постійного струму застосовуються асинхронні. Вперше у практиці вітчизняного локомотивобудування тут використовується частотне управління могутніми асинхронними двигунами, що робить дизель-поїзд на 15 — 20 % економічнішим від існуючих аналогів ризького та угорського виробництва. До створення такого поїзда луганські локомотивобудівники йшли 5 років. Це зовсім небагато — за радянських часів на таку роботу відводилося до 10 років і більше. У створенні нового дизеля брали участь біля 100 українських підприємств. Приймаючи ДЕЛ-1, державна комісія зробила низку зауважень, які здебільшого стосуються ергономіки — зручностей для пасажирів, недоробок з питань екологічної безпеки тощо. Зокрема, ухвалено рішення встановити у вагонах біотуалети, луганського, до речі, виробництва. Сьогодні новий дизель-поїзд проходить випробування у Родаковому Донецької залізниці, повідомляє Алла АНТИПОВА , «День».
Суперечливе пришестя
Цікавим поєднанням талантів і темпераментів виявилася презентація новинки видавництва «Основи» — тритомного зібрання «Щоденників» знаменитого польського письменника Вітольда Гомбровича, що відбулася у Київському будинку архітектора. Драматургія вечора, якому всюдисущий і невгамовний Сергій Проскурня спробував надати форми чи то аукціону, чи то бакалійної лавки, будувалася на дуже різному, часом діаметрально протилежному ставленні до Гомбровича тих, хто виходив на сцену. Цей письменник, одночасно маргінал і гордість польської літератури ХХ століття, досі провокує найгостріші дискусії — відтепер не лише у себе на батьківщині. Зі своїми думками, часом у дуже експресивній формі, виступили Оксана Забужко, Юрій Андрухович, Микола Рябчук, Вадим Скуратівський, Олександр Ірванець тв інші відомі персони української словесності. Однак, попри всі розбіжності, всі сходилися на одному: «Щоденники» Гомбровича — прекрасна література, один з найкращих взірців прози, яку дала світові Польща за останнє століття. Якщо ж іще додати, що тритомник відмічений хорошим смаком як у поліграфії, так і у перекладі, то «Щоденники» Гомбровича реально мають шанс незабаром стати справжнім бібліофільським раритетом, вважає Дмитро ДЕСЯТЕРИК , «День».
Випуск газети №:
№28, (2000)Рубрика
День України