«Президентський пасьянс» — у радіоефірі
Львівська FM-станція «Радіо-Люкс» запустила цього вівторка нову аналітичну некомерцiйну програму під назвою «Президентський пасьянс» . Вона виходить тричі на тиждень і двічі на день і є одним із найперших політичних проектів у ефірі українських FМ-станцій, які здебільшого «годують» слухачів аполітичним одноманітним музично-рекламним ефіром.
«FМ-станція в Україні не сприймається поки що як така, де ведуться серйознi розмови, — говорить автор і ведуча нового проекту Ірина Шуст, — тому, коли мова йде про політику й треба утримувати за розмовою слухача переважно молодого віку протягом 15—20 хвилин біля приймача, шукаєш нової форми спілкування. Але напередодні президентських виборів, коли ми вирішуємо, з яким лідером країни нам жити наступні п'ять років, політика видається цікавою, бо є питання, які хвилюють усіх без винятку громадян із правом голосу.»
«Президентський пасьянс» не ставить за мету розповідати про виборчу програму кандидатів на посаду президента України, «для цього вони мають телебачення», — уточнює Ірина. Тому в програмі говорять люди: експерти з питань виборчих технологій, журналісти й самі кандидати. Перша програма, яка вийшла в ефір цього вівторка, була з Олександром Морозом. «Це не політичне уподобання, — пояснює автор і ведуча «Президентського пасьянсу», — нову програму треба починати з особистостей, а пан Мороз завжди привертав увагу людей». Ірина Шуст запевнила, що слухачі радіо «Люкс» матимуть можливiсть почути в ефірі станції усіх п'ятнадцятьох кандидатів на посаду президента України.
Наприкінці цього місяця низка як столичних FМ-станцій, так і станцій в усіх регіонах країни починають запускати у свої ефіри нові суто передвиборні політичні проекти, не в останню чергу, щоб заробити на цьому гроші. «Коли закінчаться вибори, завершаться і подібні проекти, — говорить Ірина Шуст, — бо пізніше політика стане нецікавою.»
Як нам стало відомо з розмови з керівником відділу радіопроектів громадської організації Іnternews (функціонує на американський грант), яка працює з українськими недержавними засобами масової інформації, протягом півтора місяця в регіонах спеціально буде працювати мобільна група з двох радіожурналістів, які на місцях з'ясовуватимуть одну з 12-ти обраних тем (проблем), що прямо стосуються майбутнього молодих людей у нашій державі: йдеться про освіту, медичне страхування, військовий обов'язок, зовнішньополітичний курс держави і т. ін. Саме ці питання у своїх передвиборних програмах порушують усі 15 кандидатів на посаду президента України. 12 програм вийдуть на 26 популярних FМ-станціях по всій Україні, з якими сьогодні працює Іnternews, уже на початку жовтня.