Перейти до основного вмісту

Ніна Матвієнко очима Галини Забашти

У Музеї народного декоративного мистецтва можна побачити сценічні костюми відомої співачки
03 червня, 17:33
Фото КОСТЯНТИНА САЧЕКА

Художниця-модельєр Галина Забашта понад тридцять років створює фантастично красиві сценічні костюми для знаменитої української співачки Ніни Матвієнко. Дванадцять з сімнадцяти костюмів, які нині експонуються  на виставці, залишаться у фондах музею (це щедрий дар Н. Матвієнко та Г. Забашти, а також безцінна реліквія для шанувальників  і довга  пам’ять для нащадків).

Виставки  сценічного концертного костюма — велика рідкість,  а ось театральний костюм глядачеві показують частіше. Ідея дозріла давно: за час багаторічної співпраці художниці і співачки було зшито  чимало чудових  костюмів. Робота копітка, ансамбль продумувався  автором  до дрібниць: сукні і  прикраси до нього, головний  убір  повинні відповідати  репертуарові і образові артиста. Завдання художника, який створює не просто костюм, а  складний  багато нюансований образ для втілення конкретного сценічного завдання, зводитися до того, щоб зробити   «зримою»  музику і пісню. Ідею потрібно вміти   втілити в матеріалі, крої, кольорі, фактурі.

— Я познайомилася з Матвієнко  1978 року на Всеукраїнській художній виставці, де було представлено  мою дипломну роботу, яка співачці дуже сподобалася, — згадує Галина ЗАБАШТА, — з того часу Ніна — мій друг і постійний замовник.  У  неї дуже тонка  натура, нам цікаво разом працювати! Коли б не та зустріч, я могла б вибрати зовсім  інший  напрям своїй діяльності, наприклад, стати дизайнером-модельєром і працювати на індустрію  моди... але мені  цікаво  живе спілкування і співпраця з  акторами!

Виставка «Ніна Матвієнко очима Галини Забашти. Сценічний концертний костюм» складається з чотирьох блоків, які розкривають розвиток творчого образу Ніни Митрофанівни. Спочатку  глядач знайомиться з першими  костюмами, починаючи з весільного,   створеного  Галиною Забаштою 1978 року. Цікаво, як автор використовує малюнок і фактуру тканини, щоб декоративно  збагатити костюм. Наступний  блок вернісажу візуально розповідає про основні  етапи творчого вечора співачки «Золотий камінь посіємо ми» (1998 р.) —  чудового сценічно-музичного дійства на честь ювілею Матвієнко.

Галина Забашта метафорично відображувала всі епохи:  від палеоліту  до XXI століття. Художниця створила  символи-архетипи, які легко впізнані та інтерпретуються глядачами. В орнаменті суконь зашифровані  трипільська кераміка  та  скіфські  прикраси, архітектура  бароко і золоті серафими.

Галина створила  костюми-образи  «Великої Богині», «Жриці»,  «Храму», «Янгола» і «Душі»... Аби зібрати воєдино всю історію і культуру,  вона із захопленням занурилася у вивчення стародавніх  курганів, середньовічної архітектури, старокиївської  книжкової  мініатюри, і  мазепинського бароко.

— Це свого роду Літопис пісні, яка повинна візуально розкриватися  перед глядачем впродовж усього концерту, — розповідає Г. Забашта. — Над втіленням усіх ідей, які ми задумали на ювілейний вечір Матвієнко, працював великий колектив талановитих людей. Сценаристом і режисером виступила Софія Майдановська, музику написала Ганна Гаврилець, сценографію ставив  Ігор Білецький, хореограф — Аніко Рехвіашвілі. Я як художник-модельєр створила близько 200 костюмів: для Ніни Матвієнко, ансамблю «Сузiр’я Анiко» і всіх акторів, хто брав  участь у тому концерті.  Придумала  образи,  розробила всі ескізи, і «до петлі»  прорахувала весь процес створення костюма. Головні убори (за моїм ескізом) зробила чудовий художник-ювелір Марго Нірод.

Намилувавшись на костюми для концерту «Золотий камінь посіємо ми», глядач потрапляє до третього блоку,  присвяченого українському бароко. Тут можна побачити й останній костюм «Венера» (2012 р.). А  четвертий блок  приголомшує яскравістю і святковим настроєм: в основу моделей Галина взяла мотиви творчості Марії Примаченко. Це казкові роботи, теплі, душевні і, в той же час, модерні.

Експозицію відкрито до 15 червня.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати