Україна готуватиме пілотів для Boeing-737
Навіщо державі купувати тренажер за 20 мільйонів доларів для навчання «користувача» під конкретний продукт та ще й не вітчизняний?Україна планує закупити у Boeing тренажери для підготовки пілотів у своїх вишах. Про це днями повідомив віце-прем’єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков. «Україна не має повного циклу підготовки пілотів цивільної авіації середньомагістральних літаків таких як Boeing-737 або А-320. Тож завдання, яке стоїть перед нами, — готувати пілотів на бюджетних спеціальностях, щоб люди з простих сімей мали можливість вивчитися», — заявив віце-прем’єр після відвідування центру підготовки пілотів американської компанії Boeing в Майамі (США).
Колесніков уточнив, що для підготовки пілота такого класу необхідно мати не один десяток тисяч доларів, і в світі спостерігається дефіцит пілотів такої категорії. А при закупівлі таких тренажерів, за словами віце-прем’єра, буде вирішуватися ще й соціальне завдання, адже українська молодь на конкурсній основі зможе отримати спеціальність пілота Boeing-737 (Схоже, що питання з приводу працевлаштування цієї молоді, на підготовку якої держава витрачатиме «не один десяток тисяч доларів» деінде, але не в Україні, на разі не бентежить. — Ред.). Крім того, за словами Колеснікова, тренажери дозволять підвищити рівень знань тих українських пілотів, які працювали в цивільній авіації, але без відповідної категорії, а також здійснити перепідготовку військових льотчиків у цивільних спеціальностях.
«Найпоширеніший — це літак Boeing-737. Гадаю, ми купимо симулятор цього літака для спеціально створеного технічного центру з підготовки пілотів, також ми купимо два комп’ютерних тренажера за кошти приватних фондів. Вони будуть знаходитися в Київському національному авіаційному університеті та в Донецькому національному технічному університеті», — розповів міністр інфраструктури.
Колесніков підкреслив, що при покупці таких тренажерів компанія Boeing надасть значну відстрочку, а ось щодо вартості таких тренувальних об’єктів, то їхні ціни різні і коливаються від 8 до 20 мільйонів доларів. «Я б хотів, щоб з 1 вересня 2013 року комп’ютерні тренажери вже почали працювати в Україні в двох університетах. А до 1 вересня 2014 року, гадаю, буде встановлено вже й повноцінний симулятор для Boeing-737 нового покоління», — підкреслив Колесніков.
А півтора роки тому Колесніков на нараді з фахівцями авіаринку (це керівники ДП «Антонов», ДАК «Антонов», концерну «Укроборонпром», ДП «Лізингтехтранс», Державного агентства України з керівництва державними справами і майном, а також менеджери українських авіакомпаній) в ДП «Антонов» гордо заявляв: «Моє завдання полягає в тому, щоб українські авіакомпанії літали на українській авіатехніці». Утім обійдемося без сентиментів. Того ж дня Колесніков вручив президенту — Генеральному конструктору ДП «Антонов» Дмитру Ківі сертифікат на вітчизняне чудо авіатехніки — новенький комплексний тренажер рівня D регіонального пасажирського літака нового покоління Ан-148, який дозволяє проводити навчання пілотів і відпрацьовувати дії екіпажа в усіх можливих ситуаціях. Він став першим на пострадянському просторі тренажером такого високого рівня, його розроблено і побудовано спеціалістами ДП «Антонов». Президент авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» Юрій Мірошников, детально ознайомившись із можливостями тренажера, тоді зауважив, що «Антонов» зробив тренажер, який відповідає міжнародному рівню». І коштує такий тренажер в десятки разів менше, аніж стимулятор Boeing-737. Утім й мови про замовлення державою щодо виготовлення такого тренажера для якогось з українських вузів на разі не було.
І взагалі за час розробки комплексних тренажерів на ДК «Антонов» (більше 15 років), як зазначили «Дню» в прес-службі підприємства, «Антонов» ніколи не розглядав питання щодо надання будь-якого з тренажерів (комп’ютерних, стимуляторів тощо) для українського ВНЗ. «Оскільки від них не надходило відповідних запитів», — пояснили нам.
На ДП «Антонов» «Дню» також пояснили, що тренажери, які є сьогодні на підприємстві, використовуються для підготовки льотного персоналу авіакомпаній, які експлуатують літаки «Ан». Тобто фактично у навчанні персоналу на техніці Boeing мають бути передусім зацікавлені, авіакомпанії, які її використовують. «Наявність тренажеру для підготовки пілотів — необхідна умова при закупці авіатехніки, — повідомили «Дню» в прес-службі ДП «Антонов». — Пілоти всього світу проходять навчання на тренажерах перед тим, як керувати справжнім повітряним судном, та, крім того, проводять додаткові заняття вже під час льотної практики».
«День» звернувся з запитом до Державіаслужби з проханням надати інформацію з приводу того, скільки літаків Boeing-737 (у розрізі авіакомпаній із зазначенням кількості літаків) сьогодні використовується в українській державній авіації; наскільки вітчизняні авіакомпаній «укомплектовані» пілотами. Відповідь, за законом про доступ до публічної інформації, має надійти до редакції через п’ять днів.