Первозданна радість як арт-терапія
У центрі «Мануфактура» триває виставка Анастасії Крайнєвої![](/sites/default/files/main/articles/22012015/24kartina2.jpg)
Творчі люди прагнуть підтримати всіх нас у цей непростий час, створюючи в своїх полотнах атмосферу гармонії, радості та спокою.
Художниця Анастасія Крайнєва з тих майстрів, для яких натхнення — найважливіший творчий чинник: її картини не надумані, створюються легко і за настроєм, в абсолютно вільному польоті фантазії. Анастасія створює свої твори мастихіном в техніці імпасто: для її малярства характерні фактурність і яскраві колірні плями, прості поєднання тепло-холодних відтінків. Поетичність і емоційність дуже яскраво передано в пленерних картинах «Заблукати в ромашковому полі», «Світанкова», «В моєму саду» і в мариністичному малярстві «Блакитна мрія», «Літо Джульєти», «Відпусти...». У її натюрмортах — букети квітів і візерунки на обрусах і драпіруваннях створюють сентиментальну, ніжну і зворушливо-гарну казку: істинно жіночу реальність.
Експозиція «Калейдоскоп щастя» запрошує нас у світ юності, кохання і краси — тут урочистий гімн життя звучить так очевидно, що у глядача мимоволі виникає природне бажання потрапити в цей дивовижний світ і оселитися тут назавжди... На полотнах «Весна» і «Білий налив» нас зустрічає сад — затишне і таємниче місце, де блакитні тіні і зелень дерев непомітно сплітають макраме мирного і тихого раю. Квітуча яблуня, щедро обсипана сяючими перлинами білих пелюсток на картині «Дурманом солодким віяло...» — глибоко лірична пісня про нескінчений полудень і чистий бездонний небосхил. Втім, само Літо і Весна осмислені художницею як вічно юний дівочий образ, забавний, пінно-ігристий, і абсолютно непередбачуваний: ця крихка дівчинка — сама Вічність у обрамленні строкатого квітника. Юність приходить до глядачів і на полотні «У країні блакитних бабок» — тут нескінчений простір імпровізації і свободи, легкі мильні бульбашки зливаються з ніжно-блакитними візерунками і розносяться волею легковажного вітру на північ, південь, захід і схід... Час зупинився, як це завжди буває в нескінченно довгі миті щастя.
«Калейдоскоп мрії» обертається до глядачів різними гранями. Хтось побачить у полотнах художниці свою інтимну мрію про світле майбутнє, а хтось — лише щемний жаль про безповоротні, безтурботно-щасливі дні минулого, яке давно спливло... Перевага мистецтва — в самоцінності створеного митцем світу, не пов’язаного з конкретними тимчасовими координатами, або з місцем дії. Кожне полотно — це здатність автора побачити у звичайних рядових буденних подіях щиру і неповторну радість швидкоплинного моменту, усвідомити цей стан своєї душі, а також і вміння талановито відбивати його в малярському еквіваленті. Ми ж завжди бачимо лише те, що хочемо бачити: і матимуть рацію ті, хто відчуває катрасис від цього свята життя, не помиляться й інші — ті, хто відчує за картинами Анастасії Крайнєвої мудру життєву філософію.
Митець набирається вражень від повсякденних подій, трансформує їх через своє внутрішнє бачення, і створює свій світ. При цьому, для ранніх її робіт характерним є реалістичне трактування, а пізніші тяжіють до декоративності і орнаментального розкошу. І кожне полотно розкриває нову грань краси самого життя, таку очевидну для романтиків, і на жаль — абсолютно приховану для нудних прозаїків... тому знайомство з творчістю Анастасії Крайнєвої обов’язково допоможе глядачеві набратися оптимізму і найсвітліших надій.
Анастасія Крайнєва — професійний художник, закінчила Ужгородський коледж декоративно-прикладного мистецтва і Львівську Академію мистецтв, учасник міжнародних пленерів і виставок, член Спілки художників України. Її полотна перебувають у приватних колекціях України, Франції і Німеччини.
Фото картин надано Арт-центром «Мануфактура»