Телегід
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20120427/475-19-2.jpg)
«Маленька міс Щастя»
Із неділі на понеділок, з 29 на 30 квітня, о 00.40 на каналі «1+1» дивіться програму «Аргумент-Кіно» та комедійну драму, кінодебют знаних американських кліпмейкерів подружжя Джонатана Дейтона і Валері Феріс.
У центрі оповіді перебуває Олів — маленька дівчинка, що мріє перемогти на конкурсі «Маленька міс Щастя». Родина Олів теж хоче, аби її мрія здійснилася, але в кожного й у всіх разом стільки проблем, що не до того. Та, зрештою, всі гуртуються й рушають до далекої Каліфорнії, аби Олів таки взяла участь у заповітному шоу.
Під час прем’єри на найпрестижнішому американському кінофестивалі незалежного кіно у Санденсі «Маленька міс Щастя» була настільки гаряче прийнята тамтешньою вимогливою публікою, що глядачі підвелися і влаштували її творцям справжню овацію. Взагалі цей фільм став одним із найголовніших глядацьких та критичних (що буває водночас дуже рідко) хітів 2006 року. Стрічка отримала купу різноманітних фахових нагород, а також два «Оскари» — за найкращий оригінальний сценарій та найкращому акторові другого плану, що його, власне, був удостоєний Елан Аркін за роль балакучого дідуся головної героїні.
Взагалі Олів пощастило з родиною. Якщо на перший погляд, то пощастило в переносному значенні. Бо дідусь її не просто базіка, а ще й справжнісінький наркоман, що не може обійтися без героїну. Дядечко — відомий учений і разом з тим гей, розчарований у житті. Брат-підліток захоплюється Ніцше, він знуджений ближніми й дав обітницю мовчання. Мати — жінка на межі нервового зриву. Ну й батько, що просуває власну теорію успіху, теорію антилузерства, яка чомусь практично не спрацьовує в його власному випадку.
З іншого ж боку, Олів таки пощастило з родиною. Як і чому — усе це в сюжеті фільму, успіх якого тримається ніби на трьох китах: на блискучому, безпосередньому виконанні ролі Олів Ебіґейл Бреслін, на акторському тріумфі Елана Аркіна, а також на відвертому, дотепному, гострому змалюванні кухні та суті популярних дитячих конкурсів, жертвами яких стають тисячі дітей та їхні батьки. Переважно ті, кого прийнято називати у суспільстві «маленькими людьми».
Власне, про «маленьку людину» в американському кінематографі розповідатиме й спеціальний сюжет, підготовлений для програми.
Ну а, власне, у фільмі, попри все інше, надзвичайно тонко, ненав’язливо йдеться про тлінність людського існування. Разом з тим це, як уже зазначалося, трагікомедія чи драматична комедія, а також виразна й дотепна соціальна сатира. Так би мовити, багато в одному.
Випуск газети №:
№75, (2012)Рубрика
Медіа