Щоденник
Парадоксальна ситуація, спричинена все тим же ненаситним ринком. Люди почали лікуватися, ідучи не до лікарні, а послуговуючись щоденною нав’язливою рекламою медичних препаратів по радіо, телебаченню, у пресі. Пропонують «найкращі» ліки: і від болю в суглобах, і від гіпертонії, і від геморою, і для чоловічої сили, і для омолодження, і від багатьох інших хвороб, які тільки можуть бути. Ринок проник усюди. У гонитві за прибутками й надприбутками в Україні неабиякого розвитку набув фармацевтичний і аптечний бізнес. Ціни на ліки постійно зростають. Розумні «дяді» швидко зметикували, що хороші гроші можна заробити на здоров’ї людей, зважаючи на те, що після Чорнобильської катастрофи внаслідок погіршення екологічної ситуації воно в них дуже погіршилося. Держава недостатньо фінансує медичну галузь. У коридорах влади вкотре обіцяють докорінно її реформувати. Та коли це буде. На заваді стають все нові фінансово-економічні кризи. Тож у нас рятуються від хвороб, хто як може. Бідність багатьох людей дається взнаки, а тому ситуації бувають часто досить драматичними. Щоб вилікуватися від тяжкої недуги, не жаліють нічого, залазять у великі борги, а іноді змушені продавати своє майно й навіть житло. Прикро, але факт: корупція глибоко проникла і в медицину. На здоров’ї людей нагрівають руки й ті, хто давав клятву Гіппократу. З’явилося й немало «фахівців», котрі, не маючи медичної освіти, беруться лікувати буквально все сумнівними способами. І знаходять клієнтуру, бо коли «придавить» хвороба, людина ладна йти по допомогу до будь-кого з надією, що допоможуть. І за це також платять великі гроші, а то й останню копійку. Це також наслідок великих негараздів у медичній галузі. Наш дикий ринковий час породив таке ганебне явище, як появу в аптеках різних форм власності фальсифікованих ліків. Статистика й це порахувала: таких тут нині обертається подекуди до 50 відсотків (!). Спритні ділки вже налагодили взаємовигідні угоди і з деякими жадібними до грошей лікарями, котрі виписують у рецептах своїм пацієнтам дорогі ліки якоїсь однієї фірми, яка щедро віддячує за їх розповсюдження. За кордоном (у Західній Європі) ліки в засобах масової ін формації не рекламують. Там це просто недопустимо. Інформація про них подається лише у медичних виданнях. Хорошу репутацію мають також більшість лікарів, які одержують високу оплату праці й не беруть хабарів від пацієнтів. Так то ж «у них». А в нас панує дикий ринок, за якого між поняттям бізнесу й моралі, як кажуть в Одесі, велика різниця...