Вдосконалюватися - значить змінюватися, бути досконалим - означає змінюватися часто
Вінстон Черчилль, державний діяч Великої Британії, письменник, найбільше відомий як прем'єр-міністр цієї країни у роки Другої світової війни, лауреат Нобелівської премії з літератури 1953

Відходи – в городи

На Вінниччині учні сільських шкіл вчаться переробляти органічне сміття на родючий ґрунт
14 лютого, 2019 - 10:26
ФОТО НАДАНО ЛАРИСОЮ СТЕПАНЕЦЬ

Із 2017 року в п’ятьох школах Вінницького району діє екологічний проект «Зелена школа», який покликаний змінити екологічну свідомість школярів і навчати їх сортувати сміття безпосередньо під час навчання в школі. Через дітей знання поширюються й на дорослих, адже діти сортують не лише в школі, а й удома разом із родинами. А віднедавна додалося ще й компостування, яке почали використовувати для утилізації харчових відходів у двох сільських школах — у Мізяківських Хуторах та Стадниці. З осені школярі скидають до компостерів як залишки їжі зі шкільної їдальні, так і рослинні відходи (бур’яни та опале листя). Використовувати родючий гумус для підживлення шкільних клумб та біологічних грядок планують уже навесні.

«Завдяки участі у всеукраїнському конкурсі екологічно-освітнього проекту «Компола», який проводив Мінприроди разом із МОН, ми отримали два компостери на 600 літрів. Обидва підходять для утилізації залишків їжі та інших побічних продуктів у шкільних їдальнях, а також рослинних відходів, — розповідає методист Вінницького районного методичного центру закладів освіти, координатор екологічних програм ГО «Наше Поділля» Лариса СТЕПАНЕЦЬ. — Встановили їх восени 2018 року, причому збирали корпус, вивчали інструкції, обирали місце і закладали шари компостування самі діти. Щоправда, в рамках проекту нам мали надати і родину хробаків «Старателів», які стійкі до низьких температур (зимою вони ховаються глибоко в ґрунт) і здатні швидко перетворювати відходи на гумус, але довелося самим купувати каліфорнійський вид дощового черв’яка.

Ми підселили їх у контейнер, частину родини залишили в приміщенні, за нею доглядають діти. Через зиму їх також підселимо до компостера. А на майбутнє хочемо самостійно розводити хробаків. Утворений біогумус будемо використовувати для проведення експериментів. Наприклад, досліджуватимемо, як родючий ґрунт впливає на врожайність різних культур. Тобто це не просто екологічний проект, а й навчальний».

Наразі організатори проекту «Зелена школа» планують додати компостування органічних відходів і в інші школи. Розглядають варіанти компостерів та шукають можливості для їх придбання. Вони впевнені, що компостування стане додатковим поштовхом у розвитку екологічної грамотності учнів.

Олеся ШУТКЕВИЧ, «День», Вінниця
Рубрика: 
Газета: 

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Loading...
comments powered by HyperComments