Перейти до основного вмісту

Кримський «МАЗ» з’явиться майбутньою весною…

05 листопада, 00:00

У лютому 2003 року в Криму планується приступити до складання білоруських автобусів. Таке рішення прийнято ще на економічному форумі СНД в Ялті, який відбувся в березні нинішнього року, і під час переговорів і поїздок кримських і білоруських машинобудівників один до одного. Як повідомив журналістам міністр промисловості транспорту і зв’язку АРК Азіз Абдуллаєв після повернення з Мінська, де делегація кримського уряду відвідала місцевий автомобільний завод, для цього вже багато зроблено. «Згідно з домовленостями з керівництвом МАЗа, ми починаємо поставку в Криму вузлів і запасних частин майбутніх автобусів, і вже в лютому плануємо розпочати складання двох моделей автобуса міського і приміського типу», — пояснив він. Йдеться про доскладання в Криму двох із п’яти моделей МАЗівських автобусів — МАЗ-103 і МАЗ 104. Перша модель, за словами Азіза Абдуллаєва, зручна для використання на міських маршрутах. Автобус має низьку посадку і незамінний для перевезення пенсіонерів та інвалідів. Другу модель буде використано на приміських маршрутах. У салоні 46 місць, стільки ж пасажирів можуть стояти.

Як повідомив Азіз Абдуллаєв, підписана угода полягає в тому, що недоукомплектовані автобуси МАЗ постачатиме в Крим на умовах лізингу, а на півострові буде проводитися їхнє доскладання. Зараз кримчани визначаються, які деталі вони можуть виробляти самі та встановлювати безпосередньо на півострові. «Зокрема, вже вирішено, що внутрішнє оздоблення салону, установка сидінь, поручнів здійснюватиметься в Криму», — розповів міністр. У проекті буде введено в дію як мінімум 4—5 промислових підприємств півострова і кілька автобаз. Зараз у Криму проводиться збір заявок і тендер серед промислових підприємств і автобаз на доскладання білоруських автобусів. «Остаточне рішення з цього питання приймуть фахівці з Білорусії, які приїдуть до Криму найближчим часом», — розповів міністр.

Як розповів Азіз Абдуллаєв, виробництво МАЗівських автобусів не пустять у Криму на потік, оскільки в цьому немає необхідності. Крим планує виробляти приблизно 50 автобусів на рік, і таким чином через 3—4 роки проблему оновлення автобусів в автономії буде вирішено, розраховує уряд Криму.

Кримські МАЗи будуть дешевші, ніж купівля нових. По-перше, вузли і деталі будуть постачатися в Крим із відстрочкою платежу, по-друге, це дасть зменшення податкових виплат, по-третє, власні складання і доукомплектування будуть значно дешевші, ніж імпортні, хоч за якістю не будуть їм поступатися. Тому в Криму сподіваються, що власні МАЗи будуть на третину дешевші.

Разом із проблемою поповнення парку автобусів і перевезення курортників нова програма допоможе завантажити промислові підприємства півострова, багато з яких зараз переживають кризу. Потрібно відзначити, що машинобудівні підприємства Криму вже зараз забезпечують майже половину випуску вантажних автомобілів в Україні, п’яту частину всіх телевізорів, 5—6% легкових автомобілів й автобусів. Однак, за даними Головного управління статистики, в АРК останнім часом порівняно з відповідним періодом минулого року спостерігається зниження випуску машинобудівної продукції на 11,4%. Порівняно з відповідним періодом 2001 року випуск легкових автомобiлiв збільшено в 3 рази, зате виробництво автобусів знизилося на 81,6%, вантажних автомобілів — на 58,1%. На 3,0% знижено виробництво тракторних причепів на Джанкойському машинобудівному заводі.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати