Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Автобус на рейках

«Укрзалізниця» оновлюється власними силами
15 березня, 00:00

До Дня Незалежності, згідно з планами «Укрзалізниці», залізницями України бігатиме п’ять автобусів, покликаних замінити електрички на невеликих відстанях. Поки що таке диво техніки можна було побачити лише на виставці залізничного складу, яку вчора проводила «Укрзалізниця» і на яку відправився «День». Було представлено різні вагони, як традиційні, так і альтернативні — «Україна-1» і «Україна 2», виробництва Крюківського вагонобудівного заводу. Сучасне купе з м’якими кріслами та кондиціонерами, зручні виходи, система охоронної та пожежної сигналізації — мандрівка і навіть поїздка на невелику відстань у таких вагонах може залишити незабутні спогади. Ну, чи, принаймні, не стане неприємною необхідністю.

Однак журналістам показували не лише залізничні новинки, а й 11 відремонтованих старих вагонів, сильно вдосконалених. Окрім того, тепер зі зручностями їздитимуть не лише пасажири, а й вантажі — «Укрзалізниця» показала присутнім п’ять зразків нових вантажних вагонів, які значно відрізняються від своїх дещо допотопних колег, які періодично борознять простори нашої Батьківщини.

Куплено було всю цю радість, за словами генерального директора «Укрзалізниці» Василя Гладких, на власні гроші відомства. Однак, як він підкреслив, за умов, коли 70% залізничного рухомого складу невимовно застаріли, залізничникам просто не залишається нічого іншого, як, затягнувши тугіше паски, вишукувати кошти на нові вагони та локомотиви. За словами Гладких, до кінця року «залізячка» має намір закупити 151 вагон для пасажирів і 5 тисяч вагонів для перевезення вантажів, 25 магістральних електровозів на суму 2,9 мільярда гривень. Крім того, за словами керівника, до 2010 року «Укрзалізниця» має намір збільшити щорічні інвестиції до 5 мільярдів гривень, щоб хоч якось осучаснити вагони, в яких мандрують українці. Тих же рейкових автобусів до 2007 року планую запустити 30 одиниць у різних напрямках.

Крім цього, «Укрзалізниця» має намір електрифікувати і міняти залізничні колії, щоб нові вагони могли набирати швидкість. Наприклад, та ж «Україна-2» розрахована на 200 кілометрів на годину, що з нинішніми коліями просто неможливо. Причому ця програма не лише поліпшить дороги, але й дасть роботу 234 тисячам осіб.

Але ця нехитра арифметика аж ніяк не спроможна, за словами Гладких, піднести на європейський рівень нашу залізницю: коштів в «Укрзалізниці» вистачає лише на латання дір і деякі новації. Повністю оновитися можна було б лише тоді, коли, згідно із законом, держава стала б виділяти на це свої гроші. Протягом же 15 років, за словами Гладких, держава не виділила на залізницю жодної копійки, в той час як Євросоюз виділяє на аналогічні потреби мільярди євро. Залишається, проте, сподіватися, що колись закон запрацює, але... Наш Президент на електричках не їздить і на виставку не прийшов.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати