Перейти до основного вмісту

Автопарад: новий український рекорд

14 червня, 00:00
АВТОПРОБІГ — ЗАХІД СІМЕЙНИЙ / ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА / «День»

Відлік автомобільних рекордів світу людство почало, напевно, із створенням першої машини. А було це, як розказує Книга рекордів Гіннеса, в педантичній Німеччині в 1885 році, коли Карл Бенц сконструював трьохколісний автомобіль з одноциліндровим двигуном масою 250 кілограмів. Рухалась ця махина зі швидкістю 10-12 кілометрів на годину. З того часу все й почалось… Змагання «Хто швидше? Краще? Більше?» заполонило весь світ. Так, наприклад, автомобіль із найбільшим пробігом (2688600 кілометрів) зареєстровано в Нью-Йорку (США). Власник Volvo P1800 — Ірв Гордон — придбав свій автомобіль у 1966 році та проїхав на ньому всю Америку, побував у Канаді, Англії, Швеції, Данії, Голландії, Німеччині. А рекорд автомобільної швидкості для серійних машин, що дорівнює 349,21 км/год, встановив у 1992 році Мартін Брандл на Ягуарі XJ220. Вражає й географія авторекордів. Наприклад, «найвинахідливішими» вважаються Європа, Америка, «найвитонченішими» — Японія, Австралія, «найшвидшими» — німці, британці.

Україна намагається наздогнати й перегнати всіх вищезазначених — встановлює локальні рекорди з тим, аби, накопичивши досвід, перейти на світовий «ринок». Так у суботу в Києві на Майдані Незалежності компанія «Ніко» — представник «Mitsubishi Motors» — організувала автопарад (на фото) автомобілів однойменної марки (в кількості автомобілів, по суті, й полягав рекорд).

Дійство обіцяло бути цікавим, а тому зібрало багато охочих до «екшену». Загальна кількість машин, що взяли участь у встановленні нового рекорду України, становила 225 штук. Офіційно зареєстрованих машин було 223, але, як потім уточнили організатори, ще дві машини марки Mitsubishi, виявились машинами ДАІ, які супроводжували колону учасників акції. Автомобілі були різних модифікацій і різних років випуску. Відтак, офіційний рекорд України з проведення автопарадів побито. Керівник проекту «Книга рекордів України» Ігор Підчібій зареєстрував його та вніс до вже й без того довгого переліку досягнень української нації. Тим часом машини наближались, попереджаючи про себе пронизливими сигналами. Дивлячись на колону, яка простягнулась на весь Хрещатик (її довжина становила приблизно 1500 метрів), було помітно принаймні три позитивні тенденції. Перша — в усіх учасників і глядачів був чудовий, веселий настрій. Друге — автомобілісти брали участь у акції сім’ями і дружними компаніями. Третє — у багатьох машинах за кермом сиділи дівчата й жінки.

Загалом же всесвітній історії уже відомі подібні заходи. Так, як розповів «Дню» Ігор Підчібій, найбільша кількість ретро-автомобілів однієї марки була зареєстрована в Нижньому Новгороді (Росія). Десять років тому туди на «Парад «Побед» з’їхались 116 машин марки «Победа». А в Іркутську відбувся парад весільних автомобілів, в якому взяв участь навіть весільний мотоцикл. На честь ювілею Московського тролейбусного заводу в Москві було проведено парад тролейбусів.

У «Книзі рекордів України» налічується уже близько півтори тисячі рекордів, список яких поділяється на тридцять розділів. Серед них — досягнення Сергія Малика, коли він у вересні минулого року вперше в світі заїхав на боліді класу «Формула» на висоту 1021 метр на гору Ай-Петрі у Криму. Також слід відзначити Юрія Міхальчика, який проїхав на передньому колесі свого мотоцикла відстань у 76 метрів, а його восьмирічний син стрибнув на своєму маленькому мотоциклі через трамплін висотою 14 метрів. Ігор Підчібій розповідає, що перший наклад «Книги рекордів України» готовий до видання. Одначе перелік українських досягнень дещо затьмарений браком грошей на випуск книги, яка б могла слугувати ще однією піар-акцією України у світі. Можливо, наступний рекорд України встановлять щедрі спонсори в галузі книговидання?

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати