Дніпропетровські дороги ведуть... до місцевих виборів
Губернатор Дніпропетровщини Олександр Вілкул вирішив ударити по бездоріжжю. За його словами, розбиті автомобільні дороги останніми роками перетворилися на «негативну візитну картку» Дніпропетровська як для місцевих жителів, так і для приїжджих. Губернатор поставив перед керівництвом міста відповідальне завдання — до 31 жовтня впорядкувати автомобільні траси мільйонного мегаполісу. Для цього обласна влада має намір «відстебнути» значні кошти — близько 200 млн. гривень — в 2,5 разу більше, ніж у минулому році. Майже половину цієї суми повинна забезпечити міська казна, останнє — дотація з обласного бюджету і позики. О. Вілкул відзначає, що знайти фінансові ресурси дозволило скорочення вилучень до державного бюджету та прихильна позиція уряду й Президента. І хоча дату закінчення дорожніх робіт губернатор обѓрунтував виключно погодними умовами, настанням холодів і осінніми дощами, за боротьбою з бездоріжжям явно стоять політичні мотиви.
Як можна здогадуватися, термін завершення ремонту приурочений до місцевих виборів, яким Партія регіонів надає особливе значення в процесі вибудовування горезвісної «президентської вертикалі». Перш за все регіоналам украй необхідна більшість в місцевих радах, якої вони на Дніпропетровщині фактично не мають. Забезпечити її вдається лише в коаліції з союзниками — КПУ і блоком Лазаренка. Проте незадоволені розподілом портфелів комуністи останнім часом виявляють свій норов і навіть натякають на можливість відходу в опозицію. Політичні акції іншого союзника — «лазаренківців» — істотно ослабли. В їхніх рядах через тривалу відсутність «патрона», що відбуває термін в американській в’язниці, спостерігається зневіра й дефіцит «золотого запасу». Згуртованість «фанатів» Павла Івановича істотно тане, і цей процес особливо помітний у Дніпропетровській міськраді. Зовсім недавно нова обласна влада вирішила узяти під свій контроль «хлібні місця» в мерії, потіснивши лазаренківців. В результаті їхній лідер — Загід Краснов, якого величали «директором міськради», подав у відставку з посади голови міської організації партії «Громада». Ще на президентських виборах він надавав підтримку не В. Януковичу, а С. Тігіпку. Тепер «раздрай» в міськрадівській коаліції вступив у нову фазу, і при будь-якій слушній нагоді лазаренківці встромляють палиці в колеса регіоналам.
Недостатність підтримки з боку ображених союзників регіонали прагнуть компенсувати «тушками». До складу коаліції більшості слухняно влилися колишні прибічники В. Ющенка і деякі адепти Ю. Тимошенко. Проте це «переформатування» в Дніпропетровській міськраді практично нічого не означає для простих виборців. Зрозуміло, що голосувати вони будуть лише за владу, здатну вирішувати конкретні справи і навести в міському господарстві елементарний лад. Не випадково новий губернатор Дніпропетровщини, який одночасно очолює обласну організацію Партії регіонів, всіляко прагне справити враження на виборців. Кращим способом для цього повинен стати генеральний ремонт дніпропетровських доріг — він і буде найяскравішою наочною передвиборною агітацією. Одночасно, міському голові Дніпропетровська Іванові Куліченку практично пропонується здати іспит на «дієздатність». Якщо він впорається в строк — може розраховувати на прихильність і підтримку Партії регіонів. У міськраді пам’ятають, як під час представлення нового губернатора Дніпропетровщини прем’єр-міністр України Микола Азаров заявив, що мером обласного центру має бути «наша» людина. Для того, щоб стати «своїм» в Партії регіонів, нинішньому міському голові Іванові Куліченку ще доведеться докласти зусиль.
Досі плани з наведення ладу в дорожньому господарстві Дніпропетровська переважно закінчувалися конфузом. У місті, де налічується півтори тисячі кілометрів доріг із твердим покриттям, на пальцях можна порахувати автотраси, які після «капітального» ремонту не розсипалися наступної весни. Вочевидь, розуміючи делікатність дорожньої проблеми, що зав’язла в корупції, голова облдержадміністрації пообіцяв узяти ремонт під особистий контроль. «Відповідальність за капітальний ремонт, за реконструкцію доріг, — заявив О. Вілкул, — лежить на міській владі. — Проте я постійно здійснюватиму контроль і моніторинг цього питання. І якщо не виконуватиметься графік, візьму процес під оперативне управління. При цьому має бути не лише об’єм, але й якість робіт, а також контроль над витрачанням бюджетних коштів». Допомагати губернаторові зголосилися його соратники в Дніпропетровській міськраді. За ініціативою депутатів на сесії створено спеціальну комісію з контролю над надходженням і витрачанням бюджетних коштів. До її складу включили і голову бюджетної комісії міськради, депутата від Партії регіонів Ірину Шайхутдінову, яка рік тому була затримана при одержанні хабара у розмірі 150 тисяч гривень. Зараз ця справа, як стверджують місцеві ЗМІ, в закритому режимі слухається в Кіровському райсуді Дніпропетровська — якраз під вікнами губернаторського кабінету.