Коротко / УКРАЇНА
Україна вимагає судового імунітету у справі «Руслана»
У Федеральному суді Канади наприкінці минулого тижня відбулися слухання у справі відносно українського літака «Руслан», арештованого в липні 2003 року за позовом компанії «ТМР Енерджі Лімітед» до Фонду державного майна України, повідомляє прес-служба Мін’юсту. За словами директора департаменту представництва інтересів держави в судах України і в зарубіжних юрисдикційних органах Мін’юсту Костянтина Красовського, в ході цього судового засідання юридичний радник України подав клопотання відносно імунітету держави в цій справі. Як повідомляє Інтерфакс-Україна, ця позиція також підтримана адвокатом АНТК ім. Антонова — власника літака «Руслан», арештованого за борги ФДУ. «Суть клопотання полягає в тому, що рішенням протонотари Мірей Табіб від 23 грудня 2003 року протиправно встановлено відповідальність держави Україна за борги третьої сторони, якою виступає Фонд держмайна України», — відзначив К. Красовський. Одночасно юридичний радник ФДМ України подав клопотання про роз’єднання справи на два етапи: спочатку розглянути питання юрисдикції Федерального суду в окремому виробництві, а потім, якщо суд підтвердить свою юрисдикцію, розглядати справу по суті. К. Красовський також повідомив, що адвокати компанії TMR Energy Limited подали протест проти клопотань української сторони і представили письмові зауваження з питань підвідомчості подібних справ. Рішення за результатами цього судового засідання може бути винесене наприкінці лютого — на початку березня.
Нагадаємо, що 23 грудня минулого року канадський Федеральний суд першої інстанції прийняв рішення про можливості продажу літака. На це рішення до Федерального суду Канади подано вже три апеляції — з боку ФДМ України, АНТК ім. Антонова і Держави Україна, а також клопотання про залучення держави до судового процесу як сторони.
Податкова скорочує персонал
Державна податкова адміністрація України до 2008 року має намір скоротити чисельність керівного персоналу на 25%. Про це повідомила заступник голови ДПАУ Валентина Москаленко на прес- конференції у вівторок, коментуючи хід реалізації проекту «Модернізація державної податкової служби». «Ми сьогодні спостерігаємо, що на два-три податкові інспектори є один керівник, тоді як норма керівництва — сім-вісім підлеглих на одного керівника. Ось до таких світових стандартів ми прагнемо підійти в процесі реформування», — пояснила вона. Як відзначила В. Москаленко, в цей час в органах ДПАУ працюють близько 60 тис. осіб, проте про скорочення цієї кількості не йдеться. «Йдеться про скорочення керівного персоналу. Це означає, що буде проведено перерозподіл. У нас просто буде менше керівників», — сказала вона.
Скоротити кількість керівного складу ДПАУ має намір насамперед за рахунок ліквідації 27 територіальних підрозділів і створення замість них 10 податкових округів. Крім того, ДПАУ ініціюватиме зміни до законодавства з метою скорочення кількості форм податкової звітності зі 160 до 80. ДПАУ також запровадить класифікацію платників податків залежно від ступеню їхньої добросовісної сплати податків, повідомляє агентство Інтерфакс-Україна. Як проінформувала В. Москаленко, ДПАУ вже ввела систему відбору платників податків за принципом ризиків.
«Беруть» тому, що дають
Як виглядає корупція та хабарництво? Вже другий рік відповідь на це запитання шукають молоді херсонські дизайнери. За проектом Херсонського Центру молодіжних ініціатив «Тотем» «Мистецтво проти корупції» вже створено понад 50 антикорупційних плакатів, 30 кращих надруковано і представлено на виставках в учбових закладах та державних установах. А найперша презентація відбулася в Херсонському міськвиконкомі.
Проект став надзвичайно резонансним, роботу у цьому напрямку продовжили. Інноваційний проект ЦМІ «Тотем», який підтримала програма «Партнерство за прозоре суспільство», охопив чотири області: Дніпропетровську, Хмельницьку, Донецьку й Херсонську. Метою проекту було поширення досвіду проведення соціальних кампаній проти корупції та хабарництва за участю творчої молоді, а також залучення її до розробки і проведення кампаній проти корупції в системі освіти шляхом проведення тренінгів, майстер-класів і виставок антикорупційного плакату в навчальних закладах.
Цікаво, що майже всі учасники тренінгів, які, на жаль, уже стикалися з хабарництвом (навіть школярі і студенти перших курсів!), дійшли висновку, що у більшості випадків вони самі провокують викладачів. На останньому тренінгу у Херсоні пограли навіть в «Екзамен». За правилами було двоє учасників: «викладач» та «студент». «Студент» мав 5 цукерок, «викладач» про це знав, та «студент», у свою чергу, повинен був віддати якнайменше. Але мало хто зі «студентів» утримався від спокуси: майже всі запропонували «викладачеві» хабар за оцінку, не дивлячись на те, що ніхто й нічого не вимагав, і навіть предмет екзамену «Корупція та хабарництво» був знайомий після двогодинного тренінгу, повiдомляє Оксана МАНЬКОВСЬКА , Херсон.
Реформи повинні бути виправдані
Антимонопольний комітет України вважає передчасним підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті Києва. Така думка голови АМКУ Олексія Костусєва, передає агентство Інтерфакс-Україна з посиланням на прес-службу комітету. «Будь- яке підвищення вартості проїзду в громадському транспорті повинне бути економічно та соціально виправданим», — відзначає О. Костусєв. Порядок створення нових тарифів і методологія їх формування вже нині викликають низку запитань у АМКУ. Зокрема, комітет не погоджується з формулою розрахунків, яка передбачає покриття проїзду пільговиків за рахунок платоспроможних пасажирів. Комітет також стурбований занесенням до тарифів витрат, які безпосередньо не пов’язані з транспортними послугами. Йдеться, зокрема, про матеріальне заохочення працівників, представницькі витрати, використання службового транспорту, спонсорську допомогу, соціально-культурні заходи, сплату штрафів. У зв’язку з цим О. Костусєв зазначив, що Антимонопольний комітет підтримує необхідність реформ у сфері громадського транспорту української столиці. «Проте ми виступаємо за те, щоб вони відбувалися відкрито, прозоро та зрозуміло для споживачів. Комітет вважає, що такі зміни не можна проводити без урахування думки самих киян. В основі кожного тарифу має лежати не тільки глибокий економічний, а й соціальний аналіз. На сьогодні ми не маємо підстав вважати, що цей аналіз проводили на належному рівні й з урахуванням усіх обставин. Комітет переконаний, що за таких умов підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті Києва буде передчасним», — зазначає голова АМКУ. Нагадаємо, що тарифи на проїзд у київському транспорті планують підвищити з 14 березня.
Випуск газети №:
№33, (2004)Рубрика
День України