Коротко / УКРАЇНА
Комунальні послуги на вибір
У квітні в Одесі запровадять диференційовані тарифи на оплату житлово-комунальних послуг. Спочатку міська влада мала намір увести їх ще в червні, не маючи на руках навіть чіткої методики розрахунку. Під тиском громадськості спеціальна група вчених провела додаткові дослідження одеського житлового фонду. Усі будинки розділено на п’ять категорій, з огляду на загальний стан та рівень комфортності. Місце розташування будинку на карті міста ролі не відіграватиме. Залежно від категорії будинку, міський бюджет має намір дотувати мешканцям оплату на 22—55%. Найближчими днями для кожної категорії будинків затвердять базові тарифи на 26 видів послуг з утримання і поточного ремонту будинку та прибудинкових територій. На їхній основі розрахують тарифи для кожного будинку окремо. Передбачається, що мешканці матимуть право вибирати із загального списку необхідні послуги й оплачувати тільки їх. За даними соцопитування, проведеного на замовлення міської влади, одесити згодні оплачувати тільки 4 види послуг із 26. Це прибирання сходових кліток та прибудинкових територій, їхнє освітлення та вивіз сміття. Проте, як заявив міський голова, питання ремонту дахів, стояків тощо їм доведеться вирішувати самостійно. І хоч договори укладатимуть прямо з мешканцями або кандомінімумами, найімовірніше, що оплачувати одеситам доведеться набагато більше ніж чотири послуги. За рахунок уведення диференційованої оплати міський бюджет має намір залучити 26 мільйонів гривень, які планує спрямувати на поточний ремонт житлового фонду, повідомляє Олена АСТРАХОВИЧ, «День».
Крадуть...
Неподалік села Мощаниця Здолбунівського району Рівненської області на 319-му кілометрі нафтопроводу «Дружба» стався прорив труби діаметром 720 міліметрів. У результаті витоку нафти забруднено 70 квадратних метрів прилеглої території. Як повідомила прес- служба Головного управління з надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, аварію спричинили крадії, що під час крадіжки нафти пошкодили нафтопровід.
На місце катастрофи одразу виїхали дві аварійно-відновлювальні бригади та оперативна група Здолбунівської райдержадміністрації, які не лише ліквідували наслідки розгерметизації, а й провели роботи з очищення прилеглої території від нафтопродуктів. За фактом крадіжки компетентні органи проводять розслідування.
Аналогічний випадок було зафіксовано в червні минулого року, коли біля села Плоска Острозького району внаслідок спроби крадіжки й витоку нафти було забруднено 0,5 га землі, повідомляє Сергій СТЕПАНИШИН, Рівне.
Козацькі гармати врятувала міліція
На Дніпропетровщині двоє місцевих вандалів украли чавунні гармати, які є частиною меморіалу Козацької Слави, присвяченого битві військ Богдана Хмельницького з поляками під Жовтими Водами. Три знаряддя, кожне з яких важило під двісті кілограмів, зловмисники, завантаживши вночі на автомобіль, вивезли в невідомому напрямку. Тим не менше, цього разу міліція була «на висоті». Їй досить швидко вдалося встановити і затримати 24-річного жителя села Жевтоолександрівка П’ятихаткiвського району і його 16-річного напарника. З’ясувалося, що одну з гармат подільники вирішили втопити в місцевому ставку. Дві інші в повній цілості лежали на селянському подвір’ї. Розорити меморіал на місці битви під Жовтими Водами молодих людей, за їхніми власними визнаннями, спонукала елементарна пожадливість. Важелезні чавунні знаряддя вони розраховували з вигодою здати на металолом, незважаючи на культурно-історичну цінність. Дати урок вандалам вирішила прокуратура, визначивши, що їхні дії кваліфікуються статтею 298 УК України як знищення, руйнування або пошкодження пам’ятників історії та культури, повідомляє Вадим РИЖКОВ, «День».
У Криму — «автобусна» криза
Рада міністрів Криму створила комісію, яка, згідно із дорученням Президента України, досліджує стан автобусного парку і дає дозвіл на подальше використання машин для перевезення людей. За станом на 10 січня, як повідомили «Дню» в прес-службі уряду, техогляд пройшла третя частина рухомого складу. Проте підсумки цієї перевірки не радують. Річ у тім, що через великий термін експлуатації та з інших причин комісія вимушена зупиняти дуже велику кількість машин, а решта не може впоратися з перевезеннями і в обслуговуванні людей виникає багато нових проблем. Від перевезень як такі, що не відповідають технічним умовам експлуатації, усунено 806 автобусів, що становить практично десяту частину всього автобусного парку Криму. Більша їх частина — 637 машин — мають термін експлуатації понад 10 років, ще 169 автобусів виявилися непридатними до експлуатації через різні несправності, незважаючи на порівняно невеликий термін експлуатації. Найбільше машин знято з маршрутів у Сімферополі, Алушті, Красноперекопську та Керчі. У сільських регіонах найзношеніший автопарк пасажирських перевезень у Першотравневому, Сакському, Кіровському і Радянському районах. Усього на дорогах Криму, за даними ДАІ, працює 8790 автобусів.
Як повідомив журналістам глава уряду Криму Сергій Куніцин, уряд робить сьогодні усе необхідне, щоб ввести в дію ті машини, які працюють менше 10 років. У свою чергу, щоб транспорт Криму загалом став безпечніший, Міністерство транспорту України за рахунок власних коштів проведе роботи з додаткового обстеження та зміцнення потенційно аварійно-небезпечних ділянок на гірських дорогах півострова. Попередньої домовленості про це, зі слів Сергія Куніцина, вже досягли з міністром транспорту України Георгієм Кiрпою, повідомляє Микита КАСЬЯНЕНКО, Сімферополь.
Історія в художній формі
Українських істориків продовжують приваблювати події, що передували скликанню Переяславської ради. Про дії козацької розвідки та контррозвідки Богдана Хмельницького йдеться в новій книзі Володимира Залеського «Останній бій Лавріна Капусти». Книга, видана кременчуцьким видавництвом «Християнська зоря», поки що існує в ста примірниках. Однак Полтавська державна адміністрація вже виділила кошти на перевидання роману великим накладом, оскільки праця в захоплюючій формі оповідає про все ще маловідомі сторінки української історії.
На презентації книги автор і його соратники також розповіли про пошук могили видатного полководця. Спочатку Б. Хмельницького поховали в Ільїнській церкві с. Суботова поблизу Чигирина, але пізніше перепоховали. Паралельно йде пошук керівника розвідки Лавріна Капусти, оскільки, за їхніми припущеннями, місця поховання багаторічних соратників повинні знаходитися поряд. Цим пошукам заважають варварські розкопки «чорних» археологів, які забирають із могил історичні речі, після чого останки неможливо ідентифікувати.
У чигиринському краєзнавчому музеї зберігається карта, де відмічено траєкторію польоту гарматних ядер. За однією з екстравагантних версій, це своєрідний шифр, і в місцях падіння ядер і знаходяться могили історичних діячів. Історики на громадських засадах стверджують, що тіло гетьмана було забальзамоване і його знаходження може стати справжньою сенсацією, повідомляє Катерина ДЯДЮН, «День».
Випуск газети №:
№4, (2004)Рубрика
День України