Перейти до основного вмісту

Коротко / УКРАЇНА

07 листопада, 00:00

Віктор Черномирдін: Росія бореться не з чеченцями, а з тероризмом

Учора посольство Російської Федерації в Україні разом із фондом «Підтримки соціальних ініціатив» Олега Блохіна передали двом київським школам комп’ютерне обладнання на суму $15 тис. Комп’ютери були передані в гімназію №178 у Соломенському районі Києва та школу №144, в якій навчався О. Блохін. «Дуже важливо, щоб навчання проходило з використанням сучасної техніки», — підкреслив В. Черномирдін на зустрічі з гімназистами. У відповідь на запитання українських журналістів (яких більше цікавив коментар у зв’язку з наміром ряду колишніх громадян України, які стали заручниками в Москві, пред’явити у зв’язку з тим, що сталося, російській стороні претензії в судовому порядку) дипломат висловився досить різко: «Росія винна в тому, що вони залишилися живі?! Хай подають, це їхні проблеми». Коментуючи заяви, що прозвучали в Україні щодо того, що театральний центр на Дубровці захопили «борці за свободу», В. Черномирдін зазначив: «Це — загарбники, це — шпана, терористи, іншого слова їм немає». Посол підкреслив, що Росія бореться не з чеченцями, а з терористами, щоб «зло не розосереджувалося в інші країни».

Запобіжний захід не змінився

Чернігівський апеляційний суд учора підтвердив рішення Печерського місцевого суду Києва, який дав санкцію на арешт чотирьох колишніх керівників корпорації «Єдині енергетичні системи України»: колишнього генерального директора ЄЕСУ Геннадія Тимошенка — свекра лідера БЮТ Юлії Тимошенко, а також екс-глави правління корпорації Євгена Шага (звинувачуються в контрабанді; приховуванні валютної виручки; оволодінні чужим майном в особливо великих розмірах шляхом зловживання службовим становищем; службовій підробці, що призвела до важких наслідків), колишнього головного бухгалтера Лідії Сокольченко та бухгалтера Антоніни Балюри (приховання валютної виручки; завоволодіння чужим майном в особливо великих розмірах шляхом зловживання службовим становищем; службова підробка). Основним доказом адвоката, який просив змінити запобіжний захід для своїх підзахисних, був їхній похилий вік і поганий стан здоров’я. На засіданні суду була присутня й Ю. Тимошенко. Представники прокуратури спробували вручити їй повістку в російський суд для надання свідчень. Однак вона відмовилася її взяти й не відповідала ні на які запитання, повідомляє Інтерфакс-Україна .

Хто краще рятує?

Команда Севастопольської аварійно-рятувальної мобільної групи виграла змагання гірничорятувальних служб України, які завершилися в селищі Ласпі під Севастополем. Друге місце посіли рятувальники Львівської, а третє — Сімферопольської аварійно-рятувальної мобільної групи, — повідомив начальник Кримського регіонального відділення Державної спеціалізованої аварійно-рятувальної служби пошуку та порятунку туристів Євген Михайловський. Згідно з умовами змагань, четвірки рятувальників у повному спорядженні підіймалися на прямовисну скелю близько 50 метрів висотою, спускалися на недоступне знизу скельне плато, де лежав умовно потерпілий (його роль виконував мішок із камінням, який спортсмени називають «Моней»), підіймали живий «вантаж» на вірьовках і транспортували його до підніжжя скелі, де перебували медики й машини «Швидкої допомоги». «Траса була відмінною, задовольняла всіх, все пройшло на рівні, без травм і НП», — зазначив суддя змагань у бесіді з журналістами, додавши, що задоволеними залишилися й офіцери рятувального батальйону МНС в Мазанці, команда якого брала участь у змаганнях поза конкурсом. «Львів’яни в нас вчилися техніки порятунку в печерах і на скелях. У Карпатах рятувальні заходи дещо інші: там структура гір простіша, немає скель, там основна робота йде на гірських річках, оскільки популярні спуски на плотах, байдарках плюс гірські лижі», — пояснив Євген Михайловський. Гірничорятувальна служба Криму хотіла б провести такі змагання і майбутнього року. Проблема, однак, може виникнути через недостатнє фінансування, оскільки підготовка траси, забезпечення безпеки учасників, обладнання, радіозв’язок коштують дуже дорого. На запитання, чи краща ситуація з фінансуванням у Калуському воєнізованому гірничорятувальному загоні, який обслуговує Карпати, Євген Михайловський відповів: «Проблеми гірничорятувальних служб країни спільні: грошей вистачає на зарплатню, а на спорядження і ми, і західноукраїнці заробляємо самі. Головна проблема в тому, що відсутня юридична основа діяльності нашої служби в масштабах держави. Служба існує вже третій рік, а ситуація докорінно не змінилася», повідомляє Микита КАСЬЯНЕНКО, Ласпі — Сімферополь.

Легалізація «маршруток» по-донецькому

Через два місяці в Донецьку планується перевести все маршрутне таксі на роботу за графіком. Іншими словами, йдеться про упорядкування роботи транспорту, який займається візництвом, як приватних автобусів і мікроавтобусів, які не мають графіків роботи, так і легкових автомобілів. При цьому в Донецьку, як і в усіх містах області, буде введено регіональне «ноу-хау» — номери жовтого кольору на всіх мікроавтобусах, які займаються приватним візництвом. На сьогоднішній день офіційно за договорами з Донецьким міськвиконкомом щодня виходять на маршрути 600-650 мікроавтобусів (за неофіційними даними, в Донецьку працює 1500 маршрутних мікроавтобусів. — Ред. ), і 250—280 автобусів великої місткості. Однак, за словами начальника відділу транспорту і зв’язку головного економічного управління міськради Олексія Голуба, насправді неофіційно працює на маршрутах набагато більше мікроавтобусів, із яких як мінімум 45% не мають права працювати, не зареєстровані і, відповідно, не несуть відповідальності ні перед ким. А всі мікроавтобуси, які мають право займатися візництвом, отримають номери жовтого кольору — візуальне свідчення легальності роботи. Залишається сподіватися, що така турбота міської влади про громадський транспорт, що займається перевезеннями жителів міста, приведе не тільки до збільшення надходжень до державного бюджету, а й дозволить донеччанам вчасно добиратися на роботу і позбавить їх від необхідності їздити стоячи в маршрутках по 20 кілометрів. За даними облдержадміністрації, усього в Донецькій області з 30 тисяч водіїв «маршруток» ліцензію на відповідний вид підприємницької діяльності мають лише 2500 чоловік. Так що донецьке «ноу- хау» — «жовті» номери на мікроавтобусах, можливо, з’явиться і в інших містах. Сергій КУЗІН , Донецьк.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати