Перейти до основного вмісту

Культурний «віз»: справа не в персоналіях?

08 жовтня, 00:00

На цьому тижні новим міністром Міністерства культури і туризму призначили Ігоря Ліхового, який раніше був генеральним директором Шевченківського заповідника у Каневі. Про нового «керманича» Мінкульттуризму відомо небагато. Наприклад, що закінчив Одеський політехнічний інститут і є фахівцем з електричних машин... Директором Канівського заповідника Ігор Ліховий став у 32 роки (наймолодшим керівником за історію цього заповідника). Музейним фондом Ліховий керував 15 років. Є досить суперечлива інформація про звільнення Ігоря Дмитровича з посади керівника заповідника. Це сталося торік, наприкінці січня. Як повідомляв телеканал «К-1», за однією версією — звільнення було без жодних попереджень, доган чи зауважень. Інша версія — Ліховий не співпрацював з місцевою владою, і рівень роботи колективу знизився... За рішенням суду Ігоря Дмитровича поновили на посаді...

Про свої пріоритети в роботі міністра І. Ліховий сказав, звертаючись до працівників Мінкультуризму, — це збереження української спадщини, подальше наближення культурного продукту до туризму, забезпечення ефективного співіснування цих галузей, повідомила прес-служба.

Коли «День» звернувся до видатних діячів культури та мистецтва, щоб вони прокоментували призначення нового міністра, то чимало людей відмовилося. Як правило, вони говорили: «Почне працювати — тоді побачимо»... або зітхали, бо в кулуарах Мінкульттуризму говорять, що Ліховий — «людина Білозір», і все буде, як було...

Чого чекати від нового керівника міністерства? Заміна Білозір на Ліхового — це добре? Ми пропонуємо вашій увазі кілька думок. Звичайно ж, це перші враження. «День» має намір про зміни в культурній політиці регулярно інформувати своїх читачів.

Дмитро ОСТАПЕНКО, екс-міністр культури, нині гендиректор Національної філармонії:

— Я можу побажати пану Ліховому стійкості, мужності, енергії. Вважаю, що ці якості у нього є. Він має досвід практичної роботи — все- таки очолював Національний Шевченківський музей, який знають у всьому світі. А те, що Ігор Дмитрович за фахом інженер (закінчив Одеський політехнічний інститут), то нічого страшного я в цьому не бачу. Важливо, чи хоче і може людина працювати. Можна пригадати колишнього міністра культури Бабійчука. Він 15 років керував Мінкультом і поступово справдi став міністром. Завдяки йому багато гарних справ народилося. В той час про нього точилося чимало розмов (Бабійчук взагалі був прохiдником на залізниці)... Хоча бажано, щоб міністр культури глибоко знав проблеми галузі в різних сферах, термінологію... Тому я можу на даному етапі побажати пану Ліховому якомога швидше опанувати проблеми Міністерства культури і туризму. Склалося так, що в основному увага акцентується на тому, що відбувається нині на вулицях, — концертах на Майдані, різноманітних попсових заходах, а до академічного мистецтва руки все не доходять.

Олександра ХРЕБТОВА, драматург, кінорежисер:

— На мою думку, ніякі кошти і ніякі окремі персоналії не допоможуть, доки не буде нормальних законів про культуру. А так у нас міністр культури — це хлопчик (або дівчинка) для побиття. «Дівчинку» вже побили — тепер черга «хлопчика»?

Євген КАРАСЬ, керівник галереї «Ательє Карася»:

— Перше: ставити директора музею — вкрай непередбачливо. Його взяли iз середовища, в якому немає ніякого осмисленого культурного життя. Невже не могли знайти когось з потужного культурного центру, на кшталт Одеси чи Львова? Друге: міністр мусить мати політичну волю для модернізації культури, для того, щоб робити непопулярні кроки. А нам пропонують культуру номенклатурного середовища. А найголовніше — як це робилося: непрофесійно. Ці збори нібито мистецької еліти у Президента перед призначенням... Це свідчить, що влада у царині культури досі користується підходами 1960—1970 років, більш того, демонструє це регулярно. Таке враження, що наші можновладці взагалі не розуміють, що відбувається довкола.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати