Метро на фірму
Підприємець фінансує будівництво «підземки»Iнститут «Харківпроект» розпочав розробку прогнозу розвитку міста в західному напрямкові, у бік Київського шосе. Основною «родзинкою» цього прогнозу є продовження Холодногірсько-Західної лінії метро до автомобільного ринку. Але найголовніша перевага цієї роботи полягає в тому, що фінансується вона приватною фірмою «Лоск». Їй належить завод з виробництва автомобільного скла й найбільший у місті авторинок.
«Лоск» заснував Юрій Кононенко, нині народний депутат України. Він і висунув ідею щодо метро. Але оскільки кінцеву станцію «Холодна гора» і авторинок розділяє кілометрів п’ять малонаселених міських просторів, підприємець пропонує побудувати між станціями і великий автовокзал. Це не легковажний проект, тому що в генплані міста такий вокзал передбачено.
Головний архітектор міста Юрій Шкодовський прокоментував ідею підприємця та політика Кононенка так: «Як концепція вона має право на життя. Але реальність — в тому, що грошей у міста немає не лише на нову гілку, але навіть на закінчення будівництва другої черги діючої третьої лінії метрополітену, яка повинна перевозити тисячі пасажирів на Павлове Поле. А це — лише два перегони метро.
Фінансування такого великого містобудівного проекту приватною фірмою, нехай навіть на концептуальному рівні — це, мабуть, перший випадок у практиці Харкова. Нехай навіть для відвідувачів автомобільного ринку метрополітен і не потрібен, вони ж бо їздять туди на машинах. Але цей випадок показує, що наші підприємці вже здатні відриватися від дійсності і мріяти, сплачуючи за ці мрії дзвінкою монетою.