Міняйте гуму!
На дорогах — час аварійПохолодало, вчора в деяких регіонах з’явилися перші мокрі сніжинки. Найближчим часом чекаємо серйозного снігу. Як відомо, кожний перший снігопад стає подією в життя країни й окремих міст — рух паралізується, трапляються різноманітні аварії, й громадяни обурюються: ну чому знову так? На запитання, що буде, коли почнуться снігопади, в «Укравтодорі» з року в рік відповідали: «Все буде добре. Техніка готова, матеріали закуплені, на проблемних ділянках зосереджена підвищена увага...» Нинішнього ж року «Дню» зізналися, що незважаючи на повну бойову готовність і збільшення фінансування, в разі снігопаду завалів усе одно не уникнути. Тож чекаємо...
«Усе залежить від інтенсивності опадів, — говорить завідувам сектора взаємодії зi ЗМІ «Укравтодора» Олександр Ромасюк. — Буває такий сніг, що снігоочисна машина лише проїхала — а за нею на розчищене вже через дві хвилини знову снігу намело. Зрозуміло, що в такому разі завалів не уникнути. Але щойно снігопад почнеться, вся техніка виїде на прибирання снігу й робитиме все можливе. Існують нормативи, наприклад, з прибирання ожеледиці. Ми повинні прибрати її за чотири години. Не за півгодини, не за годину, а саме протягом чотирьох годин. Припустимо, о шостій годині ранку виявили ожеледицю. І до десятої її вже не повинно бути».
Цього року на усунення наслідків негоди планується витратити на 26,1 мільйона гривень більше, ніж минулого року, а саме — 79,1 мільйона гривень (минулого року було 53). Техніка, запевняють в «Укравтодорі», готова на 100%. У роботах будуть задіяні 5679 одиниць техніки, з них 1636 машин, які розкидають пісок, 130 роторних снігоочисників, 534 бульдозери, 1198 автогрейдерів, більше 200 одиниць навісної техніки. Заготовлено 102,7 тисячі кубічних метрів піску й 116,3 тисячi кубічних тонн солі. Також за гроші з державного бюджету придбали 20 машин для приготування соляного розчину — такими користуються в Європі, в той час як у нас дороги переважно просто посипають сіллю й піском. Результат цього посипання ми спостерігаємо на своїх чоботах — саме через сіль з’являються незмивні білі потьоки, й навіть... на деревах. Зовсім не останнім чинником «іржавіння» київських каштанів екологи вважають сіль, яку розсипають зимового періоду.
Але, певна річ, страждають каштани не просто так, а заради безпеки пішоходів і автомобілістів. До речі, думка, що саме в зимовий період на дорогах трапляється більше аварій, помилкова. Навпаки, громадяни нарешті починають їздити акуратніше. А деякі й зовсім ставлять машину на зиму в гараж — щоб зберігалася краще. Найнебезпечніший час, стверджують водії й міліціонери, це дні різкої зміни погоди, тобто саме нинішні дні. Водії не встигають зорієнтуватися, не переходять вчасно на зимові шини... Трапляється (про це кореспонденту «Дня» розповіли гонщики), що лихач розбиває машину перших же днів негоди, й потім усю зиму вона стоїть на ремонті. До речі, ще одна реальна небезпека — мокре листя на дорогах. «Мокре листя для автомобіля — це як бананова шкірка для пішохода, — пояснили даїшники «Дню». — Напишіть, будь ласка, щоб водії вже переходили на зимову гуму!» Переходіть, будь ласка, товариші автомобілісти...