Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Музичні шедеври від Которовича

Державний камерний ансамбль «Київські солісти» під керуванням Богодара Которовича завершив концертний сезон 2006—2007 рр.
26 червня, 00:00

Вже звичним для шанувальників цього колективу стало поєднання в програмі вечора творів XVII—XVIII століть, які належать до шедеврів світової музики, і творів, створених ближче до нашого часу, але анітрохи не менш цікавих. Радість упізнавання знайомої і улюбленої музики у слухачів змінюється свіжістю сприйняття творів, які не так часто нині виконуються. Цього разу в Національній філармонії України звучала музика Іоганна Себастьяна Баха і його сина Карла Філіппа Еммануїла Баха, Арнольда Шенберга, а також твори Ігоря Стравінського, чий 125-річний ювілей від дня народження музичний світ відзначає цього року. Різноманітна програма була сприйнята слухачами на єдиному диханні, як яскрава, так і повна драматизму, від гумору до танцювальних ритмів, музика сприяла загальному піднесеному враженню від усього концерту. Чималу роль в створенні привітної атмосфери камерного музикування зіграла і та невимушеність, з якою маестро тримається на сцені: Богодар Которович — з тих музикантів, чия сценічна чарівливість надихає і виконавців, і публіку.

Вечір відкрився Бранденбургським концертом Баха №3 соль мажор, який складається з трьох частин (середня з яких — каденція клавесина). Урочиста і радісна музика, повна свіжості і енергії, геніальна, як вся творчість цього композитора, надала всім учасникам ансамблю можливість виявити в рівноцінних за художньою і технічною складністю партіях свою майстерність і підтвердити в черговий раз статус солістів: адже така назва колективу зобов’язує підтримувати високий професійний рівень.

У концерті для флейти Карла Філіппа Еммануїла Баха в супроводі струнних, артисти оркестру дещо відсунулися на другий план, щоб показати у всій красі чудову солістку — Богдану Стельмашенко. Її енергія, віртуозність, яскрава творча індивідуальність, прекрасне звучання флейти відтінило і прикрасило звучання струнних інструментів, з яких складається ансамбль «Київських солістів». А темпераментна музика, сповнена драматичних контрастів (від шляхетної лірики до бурхливої патетики) вражала уяву своєю свіжістю і оригінальністю.

Другий відділ відкрився «блоком» творів І. Стравінського: прозвучали концерт ре мажор для струнних, написаний композитором зразу після Другої світової війни; три п’єси для струнних (1914); «Російська пісня» з опери «Мавра», 1922 р. (соло на віолончелі — Наталя Яропуд),; «Російський танець» з балету «Петрушка» (1911). Твори різних років наочно продемонстрували різні грані творчої манери великого Стравінського: його винахідливість в царині гармонійної мови, риси різних стилів: від язичницьких інтонацій і фольклорних жанрів до неокласицизму. Ще один номер програми, Ноктюрн для скрипки, арфи і струнних Арнольда Шенберга, зримо втілив красу музичного діалогу двох інструментів у супроводі камерного оркестру. Тут партії соло у Юрія Стьопіна (скрипка) і Наталі Кметь (арфа). Ноктюрн, поетичний і світлий, був створений автором у 22-річному віці — до початку його творчих експериментів, які пізніше привели його до принципово нового, далекого від романтизму музичного стилю.

Ця програма зачарувала всіх, хто був присутнім у залі: публіка гаряче приймала аж ніяк не «попсу», а найвишуканіші шедеври світового музичного репертуару.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати