Перейти до основного вмісту

«Набиваються і дякують»

Водіїв маршруток пропонують штрафувати
12 листопада, 00:00

«Покупець завжди правий», — пригадали стару істину в комітеті Верховної Ради з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства. Тому порекомендували парламенту захистити пасажирів, прийнявши у першому читанні законопроект, який, крім іншого, посилить відповідальність водіїв маршрутних таксі й автобусів за порушення правил перевезення. Тобто за провезення громадян, кількість яких перевищить кількість місць для сидіння, можливо, доведеться викласти від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне правопорушення протягом року — від трьох до восьми мінімумів, із вилученням або без вилучення транспортного засобу, повідомляє Інтерфакс-Україна з посиланням на сайт Верховної Ради.

Чи варто в ситуації, коли громадський транспорт виглядає як зайвий рот, котрий постійно просить хліба, дивуватися, що перед послугами зношеного парку тролейбусів, трамваїв і автобусів споживач віддає перевагу маршруткам — ставить риторичне запитання голова ради Всеукраїнської незалежної профспілки працівників транспорту Віктор Гербеда? Такий стан справ у транспортному господарстві вже приносить плоди: в ході міні-опитування киян лише троє з десяти респондентів назвали транспортну ситуацію в місті жахливою саме тому, що громадський транспорт не розвивають і активно замінюють комерційним. Решта, за їхнім визнанням, упродовж тривалого часу звикла вірити, що іншим громадський транспорт бути не може за визначенням.

Хоч як це дивно, водії маршрутних таксі також ратують за воскресіння соціально значущих видів транспорту. А передбачуваним новаціям — відверто дивуються. Спірний нюанс щодо неможливості виконати план, якщо «стоячі» маршруточні місця скасують, залишимо без коментарів. А ось питання контролю за дотриманням нових правил — з урахуванням чисельності маршруток, які курсують, наприклад, столицею, здається, загрожує залишитися без відповіді. Як й інше: що робити з пасажирами, припустімо, в години «пік», які, за образним висловлюванням одного водія, який не побажав назватися, «самі набиваються в машину і до того ж дякують»? Наприклад, від автотранспорту залежить півмільйонна Троєщина, нагадують фахівці.

Володимир КОМАРОВ, полковник:

— Дуже погано, звичайно, що народу доводиться в прямому значенні «набиватися» в маршрутнi таксі. Проте для багатьох набагато важливіший той факт, що маршруткою часто дістатися швидше та зручніше: лінії їхнього руху сплановано більш вдало, ніж міського транспорту. І це — в ситуації, коли великовантажний транспорт працює вкрай погано, — менша з двох бід.

Віктор КУЗЬМЕНКО, директор фірми:

— Цю ідею можна тільки вітати, хай навіть доведеться збільшувати кількість машин на маршруті: я плачу не для того, щоб висіти на «підніжці». Що стосується громадського транспорту, то у його розвиток я просто не вірю: наша держава ніколи не знайде грошей для того, щоб вирішити цю проблему цивілізовано.

Надія СТАДНИЧЕНКО, головний бухгалтер приватного підприємства:

— Зрозуміло, що пересування стоячи у переповненій маршрутці — це, насамперед, небезпечно. Уже не кажучи про те, що людина платить за послуги, які не отримує. Проте іншого виходу у жителів нашого району (Троєщини. — Авт. ) просто немає: лінія швидкісного трамваю через невдале планування мало не з дня її відкриття залишається «порожньою», одні рейсові автобуси та тролейбуси ходять нерегулярно, кількість інших на маршруті — не в змозі вмістити всіх охочих. Судіть самі: тільки з будинку, де я проживаю, вранці на зупинку виходять близько п’ятисот чоловік, і висновок, з огляду на щільність забудови, зробити просто.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати