Не стало Iгоря Славинського
Смерти нет, мой друг, нет смерти...
Просто - жизнь ушла.
Дни сквозь решето просейте,
Скроются дела.
А останется улыбка,
Голос, ясный взгляд.
Всё на свете зябко, зыбко...
Нет пути назад.
Нет - для тела. Для души же -
Есть печаль и стих,
Микроскопом память ближе
Делает родных.
Оживают и кружатся
Все, кто дорог был.
Все девчонки и все братцы -
Все, кто жизнь испил.
07.08.2018
...Ми знайомі з 1989-го, з першого мого дня роботи в Театрі на Подолі.
Ближчої людини, актора та режисера я не знаю.
Усі його ідеї, ролі, постановки приймалися беззастережно та з радістю.
Він вів обидва мої вечори-презентації поетичних книжок (дякувати Богу, все це залишилося на відео!), ми зустрічалися незліченну кількість разів.
Отже, я з повною підставою можу написати: втрата Ігоря для мене — трагедія і горе, для театральної України — непоправна втрата.
Його останні режисерські роботи в Театрі на Подолі (я їх називав Єврейською трилогією) — «Льовушка», «Лист Богові» та «Ревізія-Шмавізія» — за оповіданнями Анатолія Крима — це гімн людинолюбству, витончені, душевні вистави, де катарсис тебе накриває з головою, і ти вдячний цьому диву — Театру.
Кожен наш із дружиною приїзд до Києва означений відвідинами цих вистав.
Останній раз були 20 червня — і навіть зустрічалися з Ігорем.
Так от, знаючи всі сюжетні повороти, завжди кидаю погляд на глядачів у передчутті їхньої реакції.
Дівчина в першому ряду після фіналу не аплодувала — у неї по обличчю безупинно текли сльози, і вона здивовано озиралася на інших людей — як, мовляв, можна аплодувати ТАКОМУ — адже це святотатство, тут потрібно лише плакати!
25 травня, напередодні моєї презентації книги віршів, де він був режисером і ведучим, ми стояли на балконі театру «Сузір’я», розмовляли про творчість, про вистави.
Я розповів йому про одну ідею фіналу п’єси.
Іде якась хитромудра вистава з безліччю героїв, переплетенням сюжетних ліній, глядачеві потрібно докладати багато зусиль, аби не заплутатися.
Несподівано всі герої завмирають на сцені.
Минає хвилина, дві — ніхто не ворухнеться.
З’являється якийсь новий персонаж і виходить на авансцену:
— Ми змушені тут попрощатися з вами, дорогі глядачі. На цьому епізоді п’єси автор помер.
Більше нічого не буде, до побачення.
Завіса.
...Так смерть уривається в наші п’єси, пані та панове.
Ігор був у захваті:
— Як добре! Подаруєш ідею? Десь застосую.
— Тобі — так.
Постав таку п’єсу, Ігоре!
Постав.
Там тепер у тебе стільки геніальних акторів.
Бог — свідок...
І найкращий глядач.
ДОВІДКА «Дня»
Ігор СлавИнський народився 7 лютого 1953 року. 1975 року закінчив акторський факультет Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого, почав діяльність у театрі російської драми імені Лесі Українки. 1983 року став актором Молодого театру, з 1987-го — актор Театру на Подолі, отримав диплом режисера. З 2008 року обіймав посаду режисера-постановника Театру на Подолі.
Славинський також ставив вистави на сценах інших театрів, грав у театрах і викладав акторську майстерність у КНУТКіТ на курсі Миколи Рушковського. На його рахунку також близько 50 ролей у серіалах і фільмах. Ігор Славинський чотири рази здобував звання лауреата премії «Київська пектораль», 2010 року отримав премію імені Амвросія Бучми за найкращу режисуру вистав «Мертві душі» та «Люксембурзький сад» у Театрі на Подолі. 2018 року отримав звання народного артиста України.
Випуск газети №:
№140, (2018)Рубрика
День України