Новорічні апетити

Без перебільшення, і психологічний, і практичний компоненти в ініціаторів передноворічної торгівлі вдалися хоч куди. Особливо постаралися хлібопекарні. Тільки уявіть собі півметрову новорічну ялинку, але з безе. А крім цього, «запорошену снігом» — глазур'ю — красуню із сухарів, маленькі хлібці в ролі іграшок і снігову бабу з капусти. На додаток під бравурні українські пісні пританцьовують кілька десятків Дідів Морозів і Снігуроньок. Останнє, до речі, викликало подив у маленьких відвідувачів ярмарку. «Чому їх так багато? Можна попросити в них подарунки?» — настирливо цікавилася п'ятирічна дівчинка у своєї мами.
З погляду споживання, така форма торгівлі перед святами вже давно увійшла в нас у моду. По-перше, вона значно заощаджує сімейний бюджет, оскільки свою продукцію продають самі підприємства, без торгової націнки. По-друге, тут є якщо не все, то майже все, що треба перед Новим роком. І при цьому на будь-який смак. Завод шампанських вин, наприклад, представив покупцям, крім традиційного «Советского» і набору мускатних, також подарунковий варіант — посудина, в якій містилося вино, була подібна до тієї, що з'явилася декілька стольть тому у французькiй Шампані.
До речі, про ритуальний напій. Держкомстат стверджує, що за минулі новорічні свята Україна випила 98 мільйонів пляшок спиртних напоїв. Це свідчить про те, що на кожного жителя країни, зокрема, й немовлят і старих, припало по дві пляшки. Щоправда, шампанське в алкогольній ієрархії в українців посідає лише друге місце. На першому — горілка, а на третьому — пиво й вино. Та ж статистика свідчить, що, в основному, купували напої вітчизняного виробництва — іноземне спиртне становило лише 3% загального обсягу випитих алкогольних напоїв. Не нудьгують перед Новим роком і кондитерські фабрики. Як розповідають працівники Кондфабрики ім. Карла Маркса, нині тут працюють практично цілодобово. Адже попит на солодку продукцію збільшився майже в чотири рази.
Хоч як це дивно, святкова атмосфера останніх передноворічний вихідних більше поширилася на продовольчу тематику. На головному майдані країни, де в неділю мали загорітися вогники на ялинці, народу було небагато. Холод відволікав Дідів Морозів від їхніх робочих обов'язків — масово-розважальних. І в результаті більшість дітей, які все ж прийшли зі своїми батьками подивитися на свято, постоявши під снігопадом десь із годинку, так і розійшлися по домівках.