Ожеледиця з опалого листя
Час подумати про «зимове взуття» для авто
«Час думати про зимову «гуму!», — закликає ДАІ. У тому, що мандрівка українськими дорогами — заняття екстремальне, вже давно ніхто не мав сумніву, як і в тому, що особливо багато небезпек чекає на автомобіліста взимку і пізньої осені. Наскільки готові до зміни пір року українські дороги?
Начальник управління автомобільних доріг Укравтодору Олександр Сухоносов запевнив, що до першого листопада українські дороги будуть у готовності номер один. Працювати на прибиранні майбутнього снігу буде все ж більше машин, ніж минулого року. До боротьби із зимовими опадами в Україні готові 133 роторні машини, 659 бульдозерів, 1220 автогрейдерів, 2058 одиниць навісного обладнання і 1513 автомобілів-піскорозкидачів. Розкидати їм потрібно буде (у разі необхідності) 980 тисяч кубометрів піску і 127 тисяч тонн солі. Окремі суперечки викликає доцільність посипання доріг піщано-соляними сумішами. Одні експерти стверджують, що така суміш ефективна при температурі не більше нiж десять градусів морозу і лише при інтенсивному русі. А інші — що соляні розчини, якими захищається від ожеледиці Європа, не дійові при температурі понад 20 градусів. Загалом, найближчим часом все залишиться по-старому. На думку Олександра Сухоносова, цього цілком досить, щоб захиститися від негоди: «Лише б не було надзвичайних ситуацій, як у минулі роки, коли сніг валить декілька діб, і будь-які героїчні зусилля з його очищення зводяться нанівець».
Здавалося б, кількість ДТП під час снігу й ожеледиці повинна істотно збільшуватися. Але, як розповідає начальник відділу організації профілактичної роботи міськуправління ДАІ Євген Кравець, такі тенденції не спостерігаються. Велика частина власників автомобілів, особливо якщо йдеться про дідуся на «Запорожці», ще з радянських часів звикли «консервувати» свої автомобілі на зиму. З метою своєї і автомобільної безпеки. А хто вирішить взимку подорожувати на авто, тому доводиться «скидати газ». «Зимові умови не дозволяють комфортно й безпечно рухатися, тому всі водії осмислено чи мимовільно знижують швидкість руху», — розповідає Євген Кравець.
Хоч як дивно, ще один чинник безпеки на дорозі — пробки. Таке широко розповсюджене взимку явище знову ж, зрозумiло, сприяє зниженню швидкості і водійського запалу. Виняток становлять дні різкої зміни погоди, коли водії просто не встигають перейти на зимовий чи осінній варіант поведінки. У такі періоди кількість аварій сягає критичної позначки. У багатьох країнах правило, наприклад, перейти на зимову гуму при температурі повітря не вище за + 7, включене до законодавства. Нашим же водіям для зміни літнього автогардероба на зимовий потрібно, щоб «грім пролунав».
До речі, мало кому відомо про небезпеку такої осінньої деталі, як опале листя. «Для автомобіліста листя на дорозі — все одно що бананова шкірка для пішохода», — розповідає Євген Кравець. У разі зіткнення з листяною небезпекою не рекомендується різке гальмування, зате дуже допоможе зимова гума...