Перевірки на дорогах
Учора водії та керівництво столичної ДАI могли обговорити спільні проблеми
Опівдні бiля поста ДАI на броварській трасі відбувався показовий «вихід в народ» нового начальника столичної ДАІ, полковника Олега Трохименка. Усім бажаючим надавалась можливість поговорити про наболіле та про сьогоднішнє життя-буття рядового учасника дорожнього руху. Звичайно, реакція наших співвітчизників на те, що працівник дорожньо-патрульної служби запитував документи у супроводі войовничо націлених фото- та відеокамер була неоднозначною. Знаходились водії, що неодмінно хотіли побачити себе на блакитному екрані, а знаходились і такі, що буквально грудьми закривали об’єктиви.
Так чи інакше, водії стверджували, що поспілкуватися з полковником було приємно (щоправда, після цього можна було почути виключно: «робота державної автоінспекції цілком задовольняє, ніяких скарг щодо культури її працівників не маю, з корумпованістю вищезгаданих не стикався»). Проте ні для кого не секрет, громадськість вважає саме «даішників» найбільш корумпованою структурою. Витоки цієї проблеми журналісти й намагалися з’ясувати безпосередньо на узбіччі. Заступник начальника столичних «даішників» Петро Кульбако стверджує, що такі уявлення наших співвітчизників щодо працівників ДАІ є надуманими. Такі факти, за його словами, існують, але корупція — далеко не професійна риса характеру працівників ДАІ. У тому, що хабарництво має місце, винні самі водії, що в 90% порушень добровільно пропонують «десятку» замість того, аби заплатити державі.
Євгеній Кравець, працівник прес-служби Державтоінспекції, докопуючись до мотивів такої поведінки українських автомобільних «керманичів», зазначив, що в усьому винна мізерна сума штрафу — від трьох до п’яти гривень за мінімальні порушення. А крім того, нова система, за якою інспектор має право забрати посвідчення водія аж до сплати штрафу. Тому наші водії і згодні радше матеріально «допомогти» «даішнику» (який, між іншим, отримує з недавнього часу від 500 до 700 гривень) ніж довго ходити по iнстанцiях. До того ж на заході штраф — основний важіль у боротьбі з недисциплінованими водіями. Там його сума складає 14—16% від основного доходу громадян (для порівняння: мінімальний становить 100 доларів), тоді як в Україні — 1,4—1,6%. У той же час, коли діяла система квитанцій (яка дозволяла сплатити штраф на місці), наповненість державного бюджету за рахунок порушників складала 120 мільйонів гривень.