Перейти до основного вмісту

Перевірки на дорогах

Учора водії та керівництво столичної ДАI могли обговорити спільні проблеми
26 листопада, 00:00

Опівдні бiля поста ДАI на броварській трасі відбувався показовий «вихід в народ» нового начальника столичної ДАІ, полковника Олега Трохименка. Усім бажаючим надавалась можливість поговорити про наболіле та про сьогоднішнє життя-буття рядового учасника дорожнього руху. Звичайно, реакція наших співвітчизників на те, що працівник дорожньо-патрульної служби запитував документи у супроводі войовничо націлених фото- та відеокамер була неоднозначною. Знаходились водії, що неодмінно хотіли побачити себе на блакитному екрані, а знаходились і такі, що буквально грудьми закривали об’єктиви.

Так чи інакше, водії стверджували, що поспілкуватися з полковником було приємно (щоправда, після цього можна було почути виключно: «робота державної автоінспекції цілком задовольняє, ніяких скарг щодо культури її працівників не маю, з корумпованістю вищезгаданих не стикався»). Проте ні для кого не секрет, громадськість вважає саме «даішників» найбільш корумпованою структурою. Витоки цієї проблеми журналісти й намагалися з’ясувати безпосередньо на узбіччі. Заступник начальника столичних «даішників» Петро Кульбако стверджує, що такі уявлення наших співвітчизників щодо працівників ДАІ є надуманими. Такі факти, за його словами, існують, але корупція — далеко не професійна риса характеру працівників ДАІ. У тому, що хабарництво має місце, винні самі водії, що в 90% порушень добровільно пропонують «десятку» замість того, аби заплатити державі.

Євгеній Кравець, працівник прес-служби Державтоінспекції, докопуючись до мотивів такої поведінки українських автомобільних «керманичів», зазначив, що в усьому винна мізерна сума штрафу — від трьох до п’яти гривень за мінімальні порушення. А крім того, нова система, за якою інспектор має право забрати посвідчення водія аж до сплати штрафу. Тому наші водії і згодні радше матеріально «допомогти» «даішнику» (який, між іншим, отримує з недавнього часу від 500 до 700 гривень) ніж довго ходити по iнстанцiях. До того ж на заході штраф — основний важіль у боротьбі з недисциплінованими водіями. Там його сума складає 14—16% від основного доходу громадян (для порівняння: мінімальний становить 100 доларів), тоді як в Україні — 1,4—1,6%. У той же час, коли діяла система квитанцій (яка дозволяла сплатити штраф на місці), наповненість державного бюджету за рахунок порушників складала 120 мільйонів гривень.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати