Перший рейс українського трамвая

Учора Контрактова площа у Києві дещо нагадувала виставку транспортних засобів вітчизняного виробництва, оскільки під егідою презентації нової моделі безшумного трамвая на суд глядачів, яких, треба сказати, серед робочого дня виявилося чимало, було виставлено й українські тролейбуси. Але головним винуватцем торжества був все-таки трамвай (на фото). Як гордо розповідали його технічні керівники, крім того, що кожна його деталь є продуктом виключно українських підприємств, трамвай ще й за своїми технічними характеристиками «істотно випереджає» звичні чеські.
По-перше, він економний, оскільки струмоприймач тут вдосконаленої конструкції та з режимом рекуперації. Це означає, що під час гальмування частина енергії повертається бумерангом. По-друге, скло у трамваї покращеного бачення, що створює додаткові зручності як водієві, так і пасажирам. По-третє, у трамвай вбудовано радіоінформатор з цифровим зв’язком і сучасне електронне табло (щоправда, тільки спереду, збоку і ззаду ще не встигли). Але все ж найбільшим його досягненням є безшумність, точніше, потенційна безшумність, оскільки для її досягнення необхідно «усього лише» прогумувати всі київські трамвайні шляхи і, як ще жартують водії, одягнути пасажирам навушники. Ну, а якщо серйозно, то первісток за багатьма показниками, дійсно, був на висоті. Його вартість — 200 тисяч доларів, що як мінімум на сто тисяч менше вартостi трамваїв чеських колег. Місткість 170 чоловік, а максимальна швидкість — 65 км/годину. СП Татра-Південь, на якому збирався трамвай, потурбувалося про вбудований пристрій діагностики неполадок і навіть про покриття підлоги, яке зробили гладким, а отже, воно не всмоктує у себе бруд.
Після того, як трамвай уже «намотав» 1600 кілометрів київськими вулицями, одну зупинку на ньому проїхав і київський мер разом з іншими представниками міськадміністрації. Побачивши на вулицях Подолу схожий на корабель синій трамвай, жителі із захопленням озиралися і довго дивилися вслід диву техніки, що віддалялося. А перед його від’їздом у перший рейс з усіх сторін чулися голоси: «А простим людям можна?» Незважаючи на негативну відповідь, багатьом цікавим і спритним все ж вдалося проникнути до салону. Щоправда, як пообіцяв Олександр Омельченко, скоро це може зробити кожен, добираючись на роботу чи додому, оскільки таких трамваїв згодом на вулицях стане багато. Хоча про конкретні терміни поки що ніхто не говорить.