Перейти до основного вмісту

Польща входить до Євроазіатського нафтотранспортного коридору

15 грудня, 00:00

Учора у Києві відбулося відкриття представництва міжнародної акціонерної компанії Golden Gate S.A., яку було створено у Варшаві у 1998 році для здійснення проекту постачання нафти від Брод до Плоцька і Гданська, що є продовженням українського нафтопроводу Одеса — Броди. Цим, як вважають в компанії, починається новий етап створення Євроазіатського нафтотранспортного коридору.

Як повідомив президент компанії Павло Головня, мінімальний строк будівництва польського відрізку нафтопроводу становить три роки. Проект комерційний, і це, за словами президента компанії, є гарантією його життєздатності та привабливості для інвестування.

«Проблеми з інвестиціями не буде, — впевнений і голова правління ВАТ «Укртранснафта» Олександр Тодійчук. — Зараз є два українськi учасники (ЗАО «Концерн «Надра» та «Укртранснафта», яка збирається купити 5% акцій Golden Gate S.A.), а також капітал польський, американський, канадський». О.Тодійчук повідомив, що по українській ділянці нафтопроводу (потужністю 14,5 млн. тонн нафти на рік) вже із середини наступного року можна розпочинати промислове прокачування нафти. Коли стане працювати весь нафтопровід, включаючи польську дільницю, його потужність становитиме 45 млн. тонн нафти на рік. Дуже важливим, на думку О.Тодійчука, є те, що через Польщу каспійська нафта виходить в акваторію Балтійського моря: адже видобуток нафти в Північному морі має тенденцію до зниження, і за 3—5 років цей процес стане очевидним. Саме тоді буде завершено будівництво дільниці Броди — Плоцьк, а оскільки каспійська нафта близька за своїм складом до норвезької, то це, за словами О.Тодійчука, гарантуватиме ефективність роботи системи. Зараз закінчується підготовка техніко-економічного обгрунтування, а у січні 2002 року будуть готові розрахунки щодо потреби європейських нафтопереробних заводів у каспійській нафті. Якщо на європейському ринку буде попит на неї, то не виникнее особливих проблем з нарощуванням потужностей. Для цього, сказав О.Тодійчук, треба збудувати ще кілька насосних станцій вартістю $6—7 млн. кожна. Перша нафта, зі слів О.Тодійчука, нафтопроводом Одеса — Броди піде на Дрогобицький і Надвірнянський нафтопереробні заводи, а також в Словаччину, Чехію та інші країни Європи.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати