Про владу й самоту
На київську сцену повертається відома постановка — «Легенда про кохання»
До 75-річчя відомого українського хореографа Анатолія Шекери колектив Національної опери готує сюрприз шанувальникам балету і 14 травня запрошує на прем’єру «Легенди про кохання». Відновлює знамениту постановку вдова балетмейстера, педагог Елеонора Стебляк (їй допомагає репетитор Анатолій Козлов і диригент Олексій Баклан). До речі, дебют Шекери на київській сцені почався саме з «Легенди про кохання» 1966 року. Це був спектакль-притча, в якому виявився творчий почерк хореографа-філософа (у кожному балеті Анатолія Федоровича завжди є смисловий і драматичний елементи, а музична партитура передається через танцювальну лексику). Кілька разів балетмейстер звертався до цього твору Аріфа Мелікова. Ставив його не лише в Україні, але і Туреччині. 1992 року Анатолій Шекера відновив спектакль у Національній опері, й він йшов до 1998-го. Фрагменти з нього були показані на Фестивалі пам’яті А. Ф. Шекери в 2007-му, викликавши захоплення публіки. Нині закінчуються репетиції балету, в якому головні ролі виконують нинішні зірки: Олена Філіп’єва (Мехмене Бану), Тетяна Голякова (Ширін), Максим Чепик (Ферхад), а також молодь театру — Тетяна Льозова, Ольга Голиця і Віктор Щербаков.
— У Анатолія Федоровича балети народжувалися по-різному, — розповіла «Дню» Елеонора СТЕБЛЯК. — Готуючись до нової постановки, Шекера читав масу літератури, про кожен твір знав так багато, що міг написати цілу дисертацію. Для Анатолія Федоровича ніколи не було проблеми вигадати танець. Перш ніж починати працювати, він ставив собі питання: навіщо ставити цей твір саме зараз? Він завжди працював із чудовою музикою. Наприклад, балет «Легенда про кохання» написав знаменитий азербайджанський композитор Аріф Меліков за мотивами відомої драми Назима Хікмета. До цього твору Шекера кілька разів повертався. Коли на прем’єрі в Туреччині побував автор — Меліков, то він зізнався, що бачив багато постановок, у тому числі й Юрія Григоровича в Маріїнському й Большому театрах, але Шекерівська версія його надзвичайно схвилювала. Особливо сцени «Спрага», «Гонитва» і «Думки». Це спектакль про владу і самоту, кохання і ревнощі, а ще про те, що якщо ти руйнуєш своє життя, то може початися ланцюгова реакція, і все довкола зруйнується... Ми використовуємо сценографію Лисика, якого можна назвати співавтором балету.
На Шекерівських постановках вже виросло декілька поколінь артистів і глядачів, і мені приємно, що артисти з ентузіазмом працюють над спектаклем. Сьогодні в афіші театру п’ять балетів Анатолія Федоровича: «Спартак», «Ромео і Джульєтта», «Лебедине озеро», «Коппелія», «Болеро» (на гала-концерті, який відбудеться 16 травня, продемонструють «Болеро» — диригент Володимира Кожухар), а віднині до цього списку додасться «Легенда про кохання». Ми чекаємо, що до Києва на прем’єру приїде автор — композитор Аріф Меліков.