Пишіть листи на банкнотах
Грошові перекази впали в ціні, зате «епістолярщина» — подорожчала
За словами генерального директора «Укрпошти» Василя Мухіна, така міра необхідна з кількох причин. По-перше, з 1998 року розцінки на вищезгадані послуги залишилися незмінними, що не скажеш про ціни на енергоносії та процент інфляції, що привело до того, що підприємство стало збитковим. У подібних умовах не доводилось і думати про підвищення 120-тисячному штату «Укрпошти» розміру заробітної плати (основного «головного болю» і 60% всіх витрат підприємства), який на даний момент навіть не відповідає рівню, визначеному Законом про мінімальну заробітну плату. Третя причина збільшення розцінок безпосередньо пов’язана з членством України у Всесвітньому поштовому союзі, який встановив з минулого року нові міжнародні норми проведення взаєморозрахунків, внаслідок чого витрати «Укрпошти» збільшилися ще на 5,5 млн. грн. на рік. Так що незначне подорожчання певних послуг направлене, за словами В. Мухіна, виключно на поетапне рішення комплексу вищезгаданих проблем, що також дозволить забезпечити дієздатність і оперативність роботи підприємства. До речі, підвищення цін на одні послуги дозволило знизити їх на інші. Зокрема, стали дешевшими: пересилка в межах України листів масою понад 250 г, бандеролей такої ж маси, простий і електронний грошові перекази (на суму від 200 до 600 грн.), перевезення вантажів і доставка рекламних матеріалів. За задумом дирекції, зниження вартості цих послуг призведе до зростання їх популярності, отже, принесе додатковий прибуток.
З гнівними ж випадами тих, хто вважає, що подорожчання поштових відправлень зробить їх недоступними для багатьох громадян, керівництво «Укрпошти» бореться знову ж таки цифрами. Так, за статистикою, ще в 1991 році підприємство працювало з 1,8 млрд. примірників «епістолярщини». В нинішньому році по Україні і в країни близького і далекого зарубіжжя українці відправили всього 300 млн. послань, причому всього 30% з них — «особисті», решта ж — ділове листування. Усього на рік на одного українського жителя припадає 6 листів. На думку В. Мухіна, красномовство даної цифри свідчить про те, що значної втрати таке рідке бажання послати вісточку родичам сімейному бюджету не нанесе.
Варто також звернути увагу тих, хто наполегливо не збирається, всупереч новим правилам, доклеювати на тридцятикопійчаний конверт марку ціною в 10 копійок — лист дійде до адресата. Останньому, правда, в цьому випадку доведеться «зекономлене» викласти із своєї кишені.