Перейти до основного вмісту

«Резонувати — це зберігати власну ідентичність»

Від Баха до сьогодення: 3 березня Мирослава Которович представить новий творчий проект
01 березня, 00:00
МИРОСЛАВА КОТОРОВИЧ — ВІДОМА УКРАЇНСЬКА СКРИПАЛЬКА, ЯСКРАВА ПРЕДСТАВНИЦЯ КИЇВСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ ШКОЛИ / ФОТО КОСТЯНТИНА ГРИШИНА / «День»

На концерті «B.A.C.H. резонанс», який відбудеться 3 березня в Національній філармонії, музиканти ансамблю «Київські солісти» під орудою диригента Володимира Сіренка — солісти: Мирослава Которович (скрипка), Ірина Стародуб (фортепіано), Євген Ульянов (дзвони) та співачка Анжеліна Швачка (альт) — виконають твори, які поєднають творчість Баха, Лютославського й Польової.

— Внутрішній код музики Баха увійшов у резонанс із «чарівними акордами пам’яті», вона зв’язує й гармонізує. Відтак її здатність резонувати поширюється на творчість тих композиторів, чия власна частота коливань є надзвичайно сильною, — підкреслила скрипалька Мирослава КОТОРОВИЧ. — Програма побудована так, щоби привернути увагу меломанів. Так, гармонійна мова поляка Вітольда Лютославського, мелодії великого дихання бразильця Ейтора Вілла-Лобоса, немов мандрівка у часі та просторі, що пронизують один одного, а самобутня музика киянки Вікторії Польової — все це разом резонанс... Не лише бахівський, не лише визначальних сучасних композиторів, а й кожного слухача. Голос Баха перетворюється на космічний тон часу, філігранна точність резонує з частотою коливання Всесвіту... Резонувати — це зберігати власну ідентичність у мистецтві при наявності високої частоти творчого досвіду попередників. У першому відділенні прозвучать: Концерт для двох скрипок і струнних ре мінор та арія «Змилуйся наді мною» для голосу, скрипки і камерного оркестру з циклу «Страсті по Матфею» Баха й перлина зі спадщини відомого польського композитора ХХ ст. Вітольда Лютославського «Скорботна музика» для струнних. А друга частина вечора познайомить слухачів із творчістю нашої сучасниці Вікторії Польової («Антем І» для скрипки, струнних, фортепіано і дзвонів) та запальною «Бразильською Бахіаною» № 5 Ейтора Вілла-Лобоса (транскрипція для скрипки соло і восьми віолончелей), а фінальним акордом концерту стане виконання Прелюдії й фуги №14 fis-moll, ХТК II для скрипки, маримби, клавесина і струнного оркестру Баха — Польової.

Нагадаємо, 2010 року Вікторія Польова разом із такими композиторами, як Гія Канчелі, Валентин Сильвестров, Леонід Десятников, Олександр Раскатов, Олександр Вустін, Віктор Кісін та Георгс Пелеціс, взяла участь у міжнародному проекті знаменитого скрипаля Ґідона Кремера «Мистецтво інструментовки», присвяченому Йоганну Себастьяну Баху та Глену Гульду. А минулого року Польова на запрошення Кремера стала композитором-резидентом XXX Фестивалю камерної музики в Локенхаузі (Австрія).

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати