Російські спецслужби рятують репутацію «Зеніту», але не «Південмашу»?
В публікації «Российской газеты» пишеться, що компаньйоном українського «Південмашу» в Саратові мали б, за логікою, стати профільний науково- дослідний інститут та акціонерне товариство «Літій-елемент». Насправді ж до реалізації міжнародного проекту «Глобалстар» було підключено відразу чотири комерційні фірми, на які зараз стараннями Саратовського управління ФСБ заведено кримінальну справу. Саратовські ділки постачали до Дніпропетровська хімічні джерела струму, виготовлені з некондиційних комплектуючих в автомобільних гаражах і без жодного контролю. До Дніпропетровська ці елементи живлення доходили, абсолютно вільно минаючи митниці — під виглядом ширвжитку, призначеного для АЕС.
Пильність російських спецслужб, що виявили причину аварії «Зеніту», мала б заслуговувати на найвищу похвалу. Якби, звичайно, дійсно було доведено, що саме завдяки бракованим батареям «Зеніт» так і не долетів до земної орбіти. Але сам факт того, що визнаний у світі завод може користуватися послугами сумнівних фірм, не перевіряти якості отриманих вузлів, — чи це не удар по репутації як керівництва «Південмашу», так і його виробів?
«Інформація, опублікована в «Российской газете», жодним чином не пов'язана зі встановленими причинами аварії «Зеніту». Ця інформація розцінюється нами як «газетна качка», — заявив учора кореспонденту «Дня» Вадиму РИЖКОВУ керівник прес-служби КБ «Південне» Юрій Алексєєнко. — Причини аварії ракети-носія «Зеніт» ретельно досліджувалися українською та російською стороною. Ці причини було встановлено в ході роботи комісії, в якій брали участь представники і України, і Росії, вони вказані в офіційному документі, підписаному представниками обох країн». Згідно з висновками, «аварія ракети-носія «Зеніт-2» сталася через відмову системи управління, викликану послідовним відключенням двох каналів БЦВМ... Причиною відключення каналів № 3 і № 2 є два одиничних збої в каналах БЦВМ...». «Причини двох одиничних збоїв, — сказав Алексєєнко, — залишилися нез'ясованими. Однак, по живленню бортового обчислювального центру, який працює на акумуляторних батареях, зауважень не було».
Випуск газети №:
№121, (1999)Рубрика
День України