Перейти до основного вмісту

«Роздвоєння» влади руйнує суспільство

06 лютого, 00:00

Мінтранс протестує. Центральна порада морської профспілки обурена. Парламентарії, підозрюючи виконавчу владу у спробі «прихватизації» Укртелекому, вимагають вилучити з обговорюваного законопроекту про заходи держпідтримки зв'язківців будь-які згадки про зміну форми власності. А коли це не проходить — провалюють і законопроект. Пікет віруючих перед будинком ВР, у свою чергу, вимагає анулювати ідентифікаційні коди. Словом, своєрідна «протестна» риса стала особливо яскравою серед інших прикмет минаючого тижня.

Уже в понеділок заявила офіційний протест прес-служба Мінтрансу — у відповідь «на грубі порушення» законодавства судовою гілкою влади. Мотив — з найхарактерніших для періоду межичасся. Іллічівський міськсуд проігнорував протест Одеської облпрокуратури, внаслідок чого держава в особі Фонду держмайна й Мінтрансу констатувала: її в черговий раз неабияк пограбували. Приблизно на 27 мільйонів гривень. І, що найнебажаніше для можновладців, акт пограбування (продаж двох теплоходів з аукціону за викидними цінами) набрав цього разу широкого розголосу. Тому й відхід з Іллічівського морпорту «Тараса Шевченка» й «Одеси-сан» власті відклали, а проти винуватців порушено кримінальну справу за ознаками статей 165 і 80 КК України. Слухання справ призначено у Вищому арбітражному, обласному та Приморському районному судах Одеси.

Утім, не позаздриш і двом спецкомісіям: урядовій, на чолі з С.Тигипко, та облуправління юстиції, очолюваній О.Семеновим. Вони мають докладно вивчити правові аспекти скандального продажу. Іншими словами — причини «збою» у відпрацьованому механізмі перетворення об'єктів держмайна на приватні підприємства. Комісія О.Семенова, правда, затялася: як обстоювати інтереси держави, якщо за наявними даними теплоходи Україні не належать (ще «до продажу з молотка» вони належали зарубіжним власникам), а інші документи, які, можливо, є, засекречені? Тож виходить, що документально зафіксовано «подвійну» власність...

Важко допомогти людині, у поведінці якої помічено симптоми «роздвоєння» психіки. А тим паче — державі, у рішеннях і діях владних структур якої прозирають юридичні ознаки «роздвоєння особистості». Хоча, з іншого боку, комусь це неодмінно вигідно. Ось думка стосовно цього голови Центральної ради профспілки працівників морського транспорту Василя Зубкова: «Пішла політика свідомого підведення морських суден під вимушений продаж за викидними цінами. Винуватці? Держапарат загалом плюс відсутність політичної волі найвищого керівництва... Спершу судна «перевели» в офшорну компанію, переказуючи частину прибутків через розрахунковий центр на невідкладні потреби ЧМП — виплату зарплат, позик, звільнення з-під арештів суден. Згодом відбулася переорієнтація: перепідпорядкували «офшорки» безпосередньо Мінтрансу. І пішли командні настанови: проплатити урядовий зв'язок (півтора мільйона доларів), покрити інші видатки. А борги ЧМП зростають — лише в зарплаті близько двох десятків мільйонів...»

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати