«Шкурник» задав тон «Молодості-2012»

В урочистій обстановці, до якої спонукає розкішна зала Національної опери, під звуки музики Миколи Лисенка, що підкреслює потужний «український сегмент» фестивалю цього року, у 42-е відкрився Київський МКФ «Молодість». Без зайвої метушні і запрошених ведучих Генеральний директор фестивалю Андрій Халпахчі компактно представив вельми обширну програму конкурсних фільмів, ретроспектив і спеціальних показів, журі і надав можливість за протоколом державним чиновникам привітати гостей та учасників.
Характерною особливістю цієї частини була поява на сцені голови КМДА пана Попова, який наголосив, що Київ пишається таким представницьким форумом, який існує і прикрашає культурне життя столиці вже не одне десятиліття, і що місто підтримуватиме «Молодість» рік у рік. Це добра звістка, адже в усіх цивілізованих країнах, розуміючи і реально відчуваючи на власному іміджі престиж успішних проведень таких форумів, влада міст, де вони відбуваються, виявляє реальну зацікавленість. І якщо Мінкульт, тепер в особі Агентства у справах кінематографії України, незмінно підтримує фестиваль, Київ «стартував» лише цього року. І нехай поки що не вдалося зробити це в повному обіцяному обсязі, та Олександр Попов запевнив у неодмінному збільшенні такої допомоги наступного року.
Головне журі очолив відомий угорський режисер Золтан Камонді, а до його міжнародної команди увійшли аніматор з Канади Теодор Ушев, молодий, але такий, що вже цілком довів свою спроможність російський режисер Борис Хлєбніков, директор МКФ «Золотий апельсин», давній призер «Молодості» Артур Хачатрян (Вірменія), і улюблена актриса українських глядачів Наталя Сумська.
Журі ФІПРЕССі очолив блискучий кінознавець і кінокритик з Росії Кирило Разлогов. До журі ж українського конкурсу під егідою відомого продюсера Влада Ряшина увійшли — один з керівників Центру ім. Довженка невгамовний Іван Козленко і театральний та кінокритик Сергій Васильев.
Фільмом відкриття став відзнятий 1929 року Миколою Шпиковським і майже ніким досі не бачений «Шкурник». Цю майстрно відзняту, цілком актуальну нині сатиру, блискуче зіграну чудовими акторами, було заборонено для показу. Віднайшли її завдяки схвальному відгукові про неї Осипа Мандельштама, знайденому в його спогадах. Відреставровану версію представив широкому глядачеві Фонд ім. Довженка. У фільмі автентичні українські титри, а ось музика нова, спеціально написана, підкріпила візуальне сприйняття. Її виконав камерний симфонічний оркестр «Київ-Класик» під орудою Германа Макаренка.
Показаний на відкритті фільм «Шкурник» дуже високо визначив планку художнього рівня, з вершини якого дивитимуться кіно протягом фестивального тижня. Судячи з програми і персоналій, глядач не буде розчарований.