Солодкий мед - бо люди щедрі
"Для изучения науки пчелеводства должно избирать человека добронравнаго, расторопнаго, сметливаго, съ природными способностями и во всемъ достойнаго, съ хорошимъ поведениемъ, умнаго и прилежнаго", - проголошує об'ява "об учениках, определяемых в школу пчеловодства", опублікована газетою "Черниговские губернские ведомости" 1851 року.
Сьогоднішнім пасічникам, окрім рис вдачі, зазначених в оголошенні минулого століття, притаманні ще й чимало інших добрих рис. Це люди щирі й красиві, щедрі й боголюбиві. У мальовничій Феофанії, що під Києвом, на території Інституту бджільництва ім. П. І. Прокоповича відбулася науково-практична конференція з питань селекції місцевих порід бджіл, у якій узяли участь заступник міністра агропромислового комплексу С. М. Рижук, провідні фахівці, науковці й пасічники з усіх регіонів України. У тому, що маємо нині національне свято пасічника, чимала частка праці співробітників наймолодшого в системі Аграрної академії України Інституту бджільництва (він існує лише 8-й рік) і особисто директора цієї установи, президента спілки пасічників України Леоніда Івановича Боднарчука.
- Бджільництво України посідає провідне місце в світі, - сказав кореспондентові "Дня" Леонід Іванович. - До 1995 року на теренах нашої країни нараховувалося 5 млн. бджолиних сімей, що становить приблизно 10-ту частину світових. В Україні щороку збирається 70 тисяч тонн меду, це сьома частина світового медозбору.
- З давніх-давен українці вважали бджолу священною комахою, - розповів провідний фахівець відділу музейної роботи Інституту бджільництва імені П. І. Прокоповича Олександр Антонович Міщенко. - І хоча цю галузь народного господарства можна вважати нашою національною гордістю, необхідно зазначити, що тих 500 тисяч пасічників, які працюють нині в Україні, на сьогодні ще замало.
- Чи вигідно бути пасічником?
- Звичайно, - відповідає Олександр Антонович, - це має бути вигідно як для фахівця, так і для споживачів, для всієї держави. Адже продукти бджільництва - це дуже цінні продукти: мед, квітковий пилок, прополіс, бджолина отрута, маточне молочко, віск. Однак чи бачили ви десь рекламу продукції вітчизняного бджільництва? І чи справедливий такий стан речей, коли рекламуються і збуваються населенню невиправдано дорогі й сумнівні медичні препарати і продукти харчування закордонного виробництва, а українським медом торгує хіба що єдиний на весь Київ магазин "Медок"? Дуже хотілося б сподіватися, що започатковане цього року свято привертатиме увагу держави і громадськості до нашої праці і що нам буде до снаги спільними зусиллями повернути Україні одвічну славу країни меду і молока.
Випуск газети №:
№156, (1997)Рубрика
День України