Свідомо і відповідально
Творці соціальної реклами (на замовлення Міністерства у справах ветеранів) знайшли вірні слова і точні образи, щоб мотивувати — прийти на виборчу дільницю і зробити свій вибір![](/sites/default/files/main/articles/28032019/24plakatagitaciya.jpg)
У березні стартував соціальний проект «Голосуйте! Ми прикриємо». На вулицях міст можна побачити банери, де військові ненав’язливо, без будь-якої політичної агітації примушують усвідомити важливість голосу кожного громадянина. Вони закликають громадян брати участь у виборах. Адже вибори — це теж фронт в умовах війни, яка не названа війною. Але ворог очевидний і загрози реальні.
Проект на прес-конференції в Укрінформі презентував ветеран 95-ї бригади ДШВ, голова Ради ветеранів Володимир ЛАГУТА. Зйомки проекту, як повідомляє Міністерство України у справах ветеранів, відбувалися за участю українських військовослужбовців неподалік від самого ДАПу (Донецького аеропорту). На цьому наполіг режисер проекту Сергій ЛОЙКО.
«Ідея створення такого соціального проекту народилась у самих військовослужбовців та ветеранів. А вже завданням нашої ініціативної групи було — реалізувати цю ідею. Незалежність Україні була подарована. Тоді, коли війна була у Грузії, Молдові, Чечні, українці не зрозуміли цінності незалежності та демократії. Зараз ми платимо за таке нерозуміння», — розповіла міністр у справах ветеранів Ірина Фріз на прес-конференції.
Ірина Фріз зазначила також, що ідею такої інформаційної кампанії було реалізовано спільною ініціативною групою із залученням представників Міноборони, а сам інформаційний продукт підготував фотограф і письменник Сергій Лойко.
Сергій Лойко, який виступив режисером проекту, зі свого боку зауважив, що головною умовою його участі в проекті було «не робити «туфту» чи фейк». «Не можна наряджати людей, знімати їх у павільйоні, — сказав він. — Зі мною одразу ж погодились, я сказав, що це має бути відзнято саме в бойових умовах, на передовій».
«Ми повинні пам’ятати, що маємо обрати не лише Президента, але й Верховного головнокомандувача армії», — додав начальник управління комунікації і преси Міністерства оборони Олексій ЧЕРНОБАЙ, пояснюючи головну мету проекту.
«Ідея створення проекту виникла давно, хотілось би донести свою думку — ми не агітуємо за якісь політичні партії, це право особисто кожного, робити той чи інший свідомий вибір. Ми хочемо закликати, щоб люди поставилися до цього дуже відповідально і все-таки змогли прийти на виборчі дільниці 31 березня і зробити свій внесок у розбудову країни», — додав він.
Зрештою було відібрано близько 25 роликів для демонстрації на телебаченні та в соціальних мережах, окрім 25 фото для вуличних банерів.
Дійсно, в Україні на п’ятому році війни громадянам в черговий раз треба буде зробити свій вибір на президентських виборах. Навесні 2014 року ще не всі усвідомлювали драматизм подій, які накопичувалися лавиноподібно. Як тоді, так і зараз питання стоїть у виборі не того, хто більш за всіх пообіцяє ті чи інші блага. Українці в умовах війни перш за все обирають Головнокомандувача. Останні роки, коли країна внаслідок російської агресії й експансії втратила території та більш ніж 10 тисяч своїх громадян, а мільйони переселенців вимушені розпочати своє життя з нуля, питання свідомого, виваженого, відповідального вибору означає не просто продовження чи зміну курсу держави. На кону стоїть доля України та її репутація. На жаль, війна для багатьох закінчується вже на третій лінії оборони, де не чути гармат, а про жертви дізнаються здебільшого із офіційних зведень. Це небезпечно розслабляє. Така сонливість перед прірвою зрештою впливає і на вибір. Саме тому нагадувати про реалії та причинно-наслідкові зв’язки нашої новітньої історії кожному українцю вкрай необхідно. Адже ті, хто прикриває наш вибір своїм життям, є незаперечним аргументом для того, щоб цей вибір був свідомим і відповідальним.