Перейти до основного вмісту

Україні потрібен сучасний глибоководний комплекс

Громадськість може знайти розв’язання проблеми Донузлаву
01 серпня, 00:00

Як повідомила прес-служба Мінтрансу України, Президент Віктор Ющенко доручив провести громадське обговорення проекту зі створення морського транспортно- промислового комплексу «Донузлав». («День» № 112). «Під час обговорення має бути позначено вплив будівництва комплексу «Донузлав» на екологічні і соціальні умови регіону. Враховуючи відсутність в Україні глибоководних портів зі спеціалізованими комплексами валового перевантаження, найбільш перспективним уявляється будівництво комплексу», — говориться в повідомленні прес-служби. У презентаційних матеріалах доцільність будівництва порту «Донузлав» пояснюється реалізацією одного з найважливіших стратегічних ресурсів України — володіння морськими просторами України.

За останній час, коли особливого напруження досягли суперечки про те, чи варто будувати порт на Донузлаві, а якщо будувати, то який саме, Мінтранс України знайшов нові підходи до реалізації проекту. Як повідомляє прес-служба відомства, проект будівництва порту планують розділити на кілька проектів iз будівництва більш дрібних об’єктів та перевалочних комплексів, що полегшить пошуки інвестора й прискорить реалізацію проекту. Міністерство виходить iз того, що Україні вкрай потрібен великий порт з сучасною інфраструктурою і обладнанням, з сучасними конструкціями гідротехнічних споруд, оскільки інженерний аналіз засвідчує, що усунення технічної відсталості інших портів є «надто важкою й витратною справою».

«Тому, хоч як це парадоксально звучить, Україні за наявності 19 морських торговельних портів, потрібен новий сучасний глибоководний комплекс», — зазначається в міністерській презентації проекту. Тому Мінтранс України має намір переконати громадськість у перспективності будівництва великого транспортно-промислового комплексу на озері Донузлав. У зв’язку з цим міністерство цілком підтримує цей проект і шукає інвестора, зацікавленого в конкретній розробці проекту й проведенні технічної експертизи. Як вже повідомлялося в «Дні», згідно з одним з проектів, морський комплекс «Донузлав» може складатися з суховантажного терміналу і нафтогавані. У ньому планується облаштувати 11 перевалочних комплексів. Нафтогавань може складатися з комплексів перевалки сирої нафти, нафтопродуктів, бункерної бази. Передбачається, що порт перевалюватиме більше 30 мільйонів тонн вантажів на рік. Згідно з іншим проектом, морський перевалочний комплекс «Донузлав» планується побудувати виключно для контейнерних перевезень. Як писав «День», указ про створення Кримського морського транспортно-промислового комплексу «Донузлав» на однойменному озері в Західному Криму був підписаний Президентом України Віктором Ющенком у вересні 2005 року. За попередніми оцінками фахівців, вартість проекту мала б скласти не менше 2 мільярдів доларів США. Щорічні прибутки від перевалки вантажів орієнтовно складуть понад 250 мільйонів гривень. Проте згідно з висновком експертів Кримської академії наук, втрати біологічних і рекреаційних ресурсів регіону можуть бути непоправні й втрачені перспективи курортного комплексу підрахувати неможливо. Одна група кримських вчених і екологів пропонує замість торговельно- промислового порту створити єдиний західно-кримський рекреаційний регіон міжнародного значення, куди б увійшли курорти Євпаторії, Сак, Тарханкуту, Чорноморського району та озеро Донузлав. Інша група вважає, що за умови будівництва екологічно безпечного порту для контейнерних перевезень в регіоні можливий паралельний розвиток морської, залізничної, повітряної, транспортної систем, порту світового значення для круїзних яхт, а також великого курортно-рекреаційного регіону, що відкриє для Західного Криму, який перебуває нині в запустінні, величезні перспективи економічного й соціального розвитку.

Delimiter 468x90 ad place

Новини партнерів:

slide 7 to 10 of 8

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати