Перейти до основного вмісту

Українському ринку загрожує «сіра» мобільність

29 липня, 00:00

Українська асоціація споживачів разом iз компаніями-виробниками мобільних телефонів — Alcatel, Motorola, Ericsson, Nokia та Samsung Electronics прийняли звернення до всіх, хто користується послугами мобільного зв’язку або має намір стати абонентом. Йдеться про те, що українському ринкові серйозно загрожує експансія так званих «сірих» телефонів, тобто тих, що завозяться нелегальним шляхом. За оцінками фахівців, 90% усієї мобільної техніки, яка реалізується в Україні, потрапляє сюди незаконно (для порівняння: в Росії контрабанда становить 25—30%). Ефективно боротися з цим негативним явищем дуже важко, бо вибір споживача перш за все визначає гаманець, а на «сірому» ринку ціни напрочуд низькі. Тож залишається одне — переконати споживача в тому, що, заощадивши на купівлі контрабандного телефону, він згодом втрачає набагато більше.

Зацікавлені в розширенні своєї сфери послуг, виробники телекомунікаційного обладнання свідомо знижують ціну на мобільні телефони на внутрішньому ринку, і саме ці «дотаційні» апарати завозяться в Україну. Легальний телефонний апарат потрапляє до нас зі складу виробника через офіційного дистриб’ютора. На відміну від нього, «нелегал», як правило, береться з іншого ринку, де він уже пройшов програмне блокування під певного оператора. Тому для використання в мережі України його треба розкодувати. Фактично відбувається злам електронної частини телефону, що є протизаконним і вважається фальсифікацією. На думку представника компанії Alcatel Римми ГАЛАСА , хоча «сірий» телефон коштує дешевше, така економія себе не виправдовує: з часом він «сліпне» — не бачить мережі оператора, а гарантійне обслуговування виробника на нього не поширюється. Від цього, вважає представник Motorola Тамара КАРПЕЙЧИК , страждає репутація самих торгівельних марок, а це обов’язково позначається на іміджі компаній-виробників i операторів зв’язку.

Коли апарат ввозиться нелегально, за нього, звичайно, не сплачуються податки та мита. Як повідомив Ігор ІВАНЦОВ (компанія Ericsson), на одному телефоні держава в середньому втрачає $50. А оскільки молоді ринки мобільного зв’язку (до них належить і український) щороку подвоюються (на початок року в Україні налічувалося 300 тисяч абонентів), то неважко підрахувати втрати бюджету.

Як же відрізнити справжній телефон від фальсифікованого? У зверненні до споживачів щодо цього даються вичерпні рекомендації: треба запитати у продавця сертифікат відповідності, переконатися в наявності гарантійного талона та інструкції до телефона (а не її ксерокопії), надрукованої українською або російською мовою. Ще одне застереження стосується логотипу іноземного оператора, який часто залишається на передній панелі «сірого» телефону.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати