Українцям обіцяють свіжу й дешеву булку
Пекарі, магазини, місцеві ради й уряд домовилися утримувати ціни на хліб та розширювати мережу булочно-кондитерських комбінатівУчора Міністерство аграрної політики і продовольства України, органи виконавчої влади Київської, Полтавської, Харківської областей та Києва, а також виробники хліба і заклади мережевої торгівлі підписали відповідний меморандум про взаєморозуміння.
Угода передбачає, що Мінагропрод зобов’язався забезпечити формування державного інтервенційного фонду, переробку зерна і реалізацію борошна хлібопекарським підприємствам для виробництва хліба і хлібобулочних виробів, які мають найвищий попит, залучати виробників хліба і закладів мережевої торгівлі до підготовки законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо регулювання ринку хліба в частині державного регулювання цін на хліб.
Області, які підписали меморандум, зобов’язалися затверджувати асортимент виробів, які мають найвищий попит у регіоні, сприяти спрямуванню зерна регіональних ресурсів передусім на хлібопекарські підприємства, проводити моніторинг цін і торговельних надбавок.
Виробники хліба, згідно з меморандумом, — заздалегідь купувати необхідну кількість зерна і борошна, не допускати підвищення цін на хліб і хлібобулочні вироби, які мають найбільший попит у населення, не допускати скорочення обсягів виробництва.
Заклади мережевої торгівлі — сприяти розширенню асортименту і збільшенню обсягів реалізації хлібобулочних виробів, максимально скоротити терміни оплати за хліб, підписувати прямі договори з виробниками хліба для своєчасного і в повному обсязі задоволення заявок закладів мережевої торгівлі на хліб.
«Найважливіший принцип, який закладено в цьому меморандумі, — це збереження цінової стабільності на хліб», — прокоментував журналістам після підписання меморандуму прем’єр-міністр України Микола АЗАРОВ. Також він повідомив, що уряд як регулював, так і регулюватиме ціни на соціальні сорти хліба.
Прем’єр-міністр вважає, що в Україні необхідно створити широку мережу булочно-кондитерських комбінатів. «Має бути створено велику мережу булочних-кондитерських, яких має бути в населених пунктах тисячі», — сказав він.
До речі, зараз в Україні щороку виробляється близько 7 мільйонів тонн хліба і хлібобулочних виробів. Це означає, що в середньому кожен українець з’їдає близько 130 кілограмів борошняних виробів за рік. Тобто ринок, у принципі, досить цікавий. Проте... Хоч як дивно, булочна — все ж не зовсім звичний формат бізнесу для України, кажуть експерти. Оскільки певний негативний імідж йому створили колишні булочні радянського зразка. Європейська boulangerie — формат у нас поки що не вельми популярний, проте має непогані перспективи розвитку. У цьому запевняють, базуючись на своєму досвіді, представники менеджменту мережі пекарень «Волконських».
КОМЕНТАР
Белла АРУТЮНОВА, директор з маркетингу й розвитку бізнесу, мережа пекарень «Волконський»:
— Створити у нас широку мережу булочно-кондитерських комбінатів — це, я вважаю, геніальна ідея. Україна — аграрна країна з дуже розвиненою культурою споживання хлібобулочних і кондитерських виробів. Але не можна сказати, що сьогодні ринок насичений. Місцями закрита низькоцінова категорія. Тут здебільшого працюють супермаркети, що відкрили власні виробництва хліба, є, звісно, й недорогі булочні, кондитерські, але їх мало. Зовсім трохи закрито середньоціновий сегмент. Щось представлено у високому. Але, звісно, такого розмаїття хлібобулочних виробів, як у Парижі або Римі, в Україні немає. І це проблема бізнес-клімату країни. У першу чергу це стосується оподаткування. «Волконський» «біла» компанія, всі наші працівники отримують офіційні зарплати, ми платимо всі податки. І нам достатньо непросто триматися на ринку. Доводиться вигадувати, викручуватися. Одним словом, ведення бізнесу у нас набагато складніше, ніж у наших колег у Європі. А попит є. Українці почали подорожувати. І культура свіжого круасану до вранішньої кави для нас дуже навіть не чужа.