Зустріч із хорошим кіном
З 12 по14 грудня у столичному кінотеатрі «Київ» пройде програма «Вік-енд у Каннах»
Вона включатиме французькі фільми-учасники цьогорічного Каннського фестивалю. Деякі стрічки вже відомі столичній авдиторії. Так, «Версаль» був показаний на останньому фестивалі «Молодість». Дія картини відбувається на околицях сучасного Парижа. Молода мати з дитиною сплять на східцях. У Ніни (Юдіт Челма) немає ані роботи, ані жодних зв’язків. Її сину Енцо (Макс Бассетт де Мальглєв) — п’ять років. Блукаючи, вони потрапляють у місто-музей Версаль...
Загалом, Шоллер робить реалістичне, соціальне кіно — і робить добре, бо сюжетний і побутовий матеріал не є самоціллю, аби показати страждання знедолених, як у багатьох «крітичних реалістів», — а лише приводом і тлом, аби розказати зворушливу в найкращому сенсі історію про людські стосунки. Усі акторські роботи — безумовно якісні, та справжня окраса фільму — гра Гійома Депардьє, який виконує роль Дем’єна. Депарьє-молодший проводить свого героя через вражаючи транформації. «Версаль» підтверджує явне зростання таланту Депардьє-молодшого. І судячи з цієї ролі, він, вочевидь, міг би стати актором ніяк не гіршим, а може й кращим, аніж його батько.
«Ельдорадо» Булі Ланнера (режисер також виконує і головну роль), відзначений у Каннах престижним призом ФІПРЕССІ. Й, вочевидь, є зручним для глядача поєднанням комедії, мелодрами і роуд-муві.
«Великі» (режисер Анна Новіон) приверне увагу шанувальників родинної мелодрами, оскільки оповідає про стосунки всередині пари: батько — дочка. Фільми Клер Сімон і братів Жана-Марі та Арно Ларьйо. «Кабінети Господа» оповідають про будні радниць із сімейного планування: вони приймають, вислуховують молодих дівчат та жінок з їхніми проблемами. «Подорож до Піренеїв» — про складності у родині молодих акторів.
Про «Клас» «Парі Матч» зазначила: «Велика сила цього фільму полягає у тому, що він змушує нас зазирнути крізь стіни одного класу і опинитися серед акторів за допомогою реалізму журналістського репортажу, емоційної напруги оповіді та комедійного гумору». Не скупиться на похвали і «Монд»: «Клас» розкриває все багатство емоцій, він є водночас серйозним, проникливим, різким, обурюючим, хвилюючим, смішним, болісним. Його нагорода — поза будь-яким сумнівом.»