«Атеросклероз» українських доріг
Рада не змогла ухвалити законопроект про запровадження відповідальності вантажовідправників і власників вантажів за перевантажені фуриВантажовідправникам критично важливо мати можливість перевантажувати хури і не нести за це матеріальної відповідальності. Про це заявив директор групи компаній PRIME Дмитро ЛЬОУШКІН.
«Аграрії, будівельні компанії, великі виробничі підприємства серйозно економлять на тому, що змушують перевізників перевищувати тоннажність і перевантажувати свої хури. Їм абсолютно невигідно, якщо в Україні введуть відповідальність за перевантаження, тому що перевізники просто відмовляться йти у них на поводі», — пояснює Дмитро Льоушкін.
Нагадаємо, наприкінці року Верховна Рада не змогла ухвалити за основу законопроект №4660 про запровадження відповідальності вантажовідправників і власників вантажів за перевантажені хури. Документ підтримали всього 211 депутатів із 226 необхідних.
Таким чином, вантажовідправники, як і раніше, не повинні будуть вживати будь-яких запобіжних заходів щодо недопущення перевантаження транспортних засобів, а також не нестимуть жодної відповідальності в разі порушення транспортним засобом вагових норм.
При цьому перевантажені хури продовжують поступово, але стабільно руйнувати дорожнє полотно українських доріг навіть на відносно нових трасах, таких як Одеса — Рені. Так, за словами очільника «Укравтодору» Славомира НОВАКА, уже зараз в Україні 97% доріг у поганому стані. «Реальна картина нашої ситуації — це 97% доріг у поганому стані. 88% доріг — із технічним розрахунком шість тонн на вісь. Нам потрібно 11,5», — зауважив Новак.
Свідоме небажання депутатів увести відповідальність за перевантажені хури лише посилить дану ситуацію. Адже водій перевізника не отримав законних підстав відмовити вантажовідправникові у виконанні перевезення при завантаженні автотранспортного засобу з перевищенням встановлених вагових або габаритних норм і з порушенням умов, зазначених у дозволі на участь у дорожньому русі.
«Відмова депутатів увести відповідальність за перевантаження — це все одно, якби бджоли були проти меду. Фактично народні обранці підтримали знищення державної власності — руйнування українських доріг. Разом із тим перевізники всіма руками «за» покарання за перевантажені хури. Це зупинить згубну практику, коли машини завантажуються 50—60 тоннами продукції. Цей вантаж розподілятиметься між декількома машинами. А значить, збільшиться кількість роботи, а відповідно — кількість сплачених податків і зборів до державного бюджету», — резюмує Льоушкін.