Перейти до основного вмісту

Енергомитниця змінює обличчя

Але на її роботу не впливає навіть ліквідація
20 липня, 00:00
МАЛЮНОК ІГОРЯ ЛУК’ЯНЧЕНКА

Обіцяне Президентом «Єдине вікно» з’явилося й на енергетичній митниці. Щоправда, на відміну від усіх інших митниць, туди не заїжджатимуть вантажі, що вимагають оформлення й огляду. Специфіка тут інша. Деяких журналістів навіть запустили подивитися, як саме оформлятимуть вантажі, що складаються з енної кількості тонн нафти або газу.

Суть процедури полягає в тому, що імпортер, який бажає оформити, наприклад, нафту, що входить на територію України, має прийти в спеціальну кімнату ЦЕМ, де сидить кілька митників, і віддати свої документи. Після цього він може піти чи ж залишитися сидіти в холі, де на великому моніторі по черзі висвічуватимуться всі операції з його документами. Під час демонстрації процедури під монітором якраз сидів серйозний пан і періодично поглядав на екран. Незадоволення, звичайного під час проходження подібних бюрократичних процедур, на його обличчі не було, було, швидше, філософське ставлення до необхідності посидіти кілька годин, чекаючи документів. Тож створення такого вікна, цілком можливо, буде дійсно ефективним кроком у бік бізнесу, особливо доречним у контексті енергетичної кризи.

За словами в.о. начальника ЦЕМ Віктора Вечера, поки що таке оформлення займає досить багато часу, але незабаром має скоротитися до 1—1,5 години. У принципі, це цілком реально, враховуючи те, що направляти інспекторів для огляду вантажу будуть лише в тому випадку, якщо документи неправильно чи підозріло оформлені, печатки і штампи не відповідають зразку, чи якщо вантаж прибув з країни, що перебуває під підозрою. Щодо останнього пункту, Вечер відмовився повідомляти «Дню» перелік таких країн, сказавши тільки, що це певні країни Сходу.

На існування «єдиного» вікна не вплинуло навіть те, що наприкінці червня Державна митна служба взагалі ліквідувала Центральну енергетичну митницю, замінивши її Енергетичною регіональною митницею, яка розпочне роботу з 1 вересня. Наразі енергетичну частину митниці буде представлено не лише київським офісом, але й регіональними підрозділами в Надвірній (на Надвірнянському нафтопереробному заводі), Дубриніче, Мукачево, Іллічівську, а також митними постами «Одеса-нафтогавань» і «Сарни-енергетичний». За словами Вечера, особливо важливим було створення підрозділу на «Нафтохіміку Прикарпаття»: «Річ у тому, що Надвірнянський НПЗ — це єдиний завод, на якому немає нашого підрозділу». Надвірнянський НПЗ раніше переробляв лише українську нафту, однак сьогодні шукає також й альтернативні джерела сировини. За обсягами, що надходять сьогодні на переробку, цей НПЗ вже зрівнявся з усіма іншими. Крім оформлення нафти, на НПЗ оформлятиметься і відвантаження нафтопродуктів, вироблених на заводі.

Усі ці новини, за словами митників, не тільки допомагають їм налагодити відносини з бізнесом, але і дозволяють збільшити надходження до бюджету. Як сказав Вечер, за шість місяців ліквідована сьогодні ЦЕМ перерахувала до державного бюджету 2,2 млрд. грн., що в 3,8 разу більше, ніж за аналогічний період минулого року. «Зростання показників відбулося завдяки позитивним змінам у законодавстві України, зменшенню податкового тиску на суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, відповідальності службовців митниці», — підсумував митник. Причому левова частка цих надходжень припала на кінець травня і червень. У цей період тільки на імпорті 235,2 тис. тонн бензину митниця «заробила» для країни 146,8 млн. грн. А ось з першого січня по 19 травня в країну було ввезено тільки 16 тис. тонн бензину, відповідно й «виручка» митниці була мізерною — 20,4 млн. гривень.

Але, за словами Вечера, дефіцит нафтопродуктів нам більше не загрожує — на ринку панує жива конкуренція, що підтверджують дані про імпорт нафти і нафтопродуктів. Припинення поставок електроенергії до Росії, на його думку, жодним чином не відіб’ється на енергетичному ринку, оскільки альтернативою східному сусіду можуть стати наші західні чи північні сусіди.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати