Перейти до основного вмісту

КОРОТКО

10 лютого, 00:00
КОРОТКО
ПРИВАТИЗАЦІЯ Зайві акції для дуже цікавих махінацій Пропонує Фонд держмайна Яна МОЙСЄЄНКОВА, "День"

Останнього дня парламентських канікул Фонд держмайна підбив підсумки двох конкурсів стосовно продажу двадцятип'яти- та двадцятичотирьохвідсоткового пакетів акцій ВАТ "Запорізький феросплавний завод". Цим він, на думку багатьох парламентаріїв, започаткував черговий етап перерозподілу держвласності.

Переможцями конкурсів стали: інвестиційний фонд "Сигма" й американська компанія "Washingron Foundation". Якщо до 12 грудня буде підписано договір купівлі-продажу між Фондом держмайна й зазначеними організаціями, то вони муситимуть інвестувати в Запорізький феросплавний 1 млрд. 70 млн. грн. Проте навряд чи підприємство побачить цю казкову суму на своїх рахунках. На радість його працівників, котрі дізналися про проведення конкурсу з газет, першого ж робочого дня парламент ухвалив постанову, яка призупиняє приватизацію ВАТ. Голова спеціальної комісії ВР із питань контролю за приватизацією Олександр Рябченко вважає результати конкурсів чистою профанацією, а обіцяні інвестиції - просто нереальними. О.Рябченко, який раніше прогнозував "ліві" продажі з легкої руки фонду протягом усього І кварталу, заявив "Дню", що "тут точно є в чому розбиратися". А почати можна хоча б із факту явного заниження стартових цін заводу-гіганта (24-відсотковий пакет оцінили в 12,4 млн. грн., а 25-відсотковий - у 12,9 млн. грн.), словом, комісія обіцяє явити світу багато цікавого.

А поки що разом із призупиненням приватизації Запорізького феросплавного постановою парламенту від 3 лютого призупинено також приватизацію ВАТ "Сумське машинобудівне науково-промислове об'єднання ім. Фрунзе". За словами О.Рябченка, Фонд держмайна своїм листом, адресованим низці інвестиційних компаній, знову започаткував можливі махінації з акціям цього підприємства. У ньому йшлося про можливість придбання 27,5-відсоткового пакету акцій під інвестзобов'язання. Хоча президентський Указ про інвестиційні фонди й компанії дозволяє їм купувати пакет, який не перевищує 25% акцій статутного фонду. Тож ФДМ "натякнув" на необхідність швидкої реалізації "зайвих" 2,5% акцій. Така пропозиція, за словами голови комісії ВР, відкриває інвесткомпаніям зелену вулицю для дуже "цікавих операцій"...

Загальна вартість ремонту греблі Дніпрогесу становить понад 4 млн. грн. Торік Кабмін мусив надати 3,1 млн. грн., проте фактичні ремонтні роботи профінансовано лише наполовину. І все-таки ремонт на греблі поки що триває: будівельники працюють без зарплати. Значно гіршим є те, що бракує грошей на придбання будматеріалів, бетону й арматури. Про нинішній технічних стан проїжджої частини греблі влада мовчить. Залишається сподіватись, що їздити нею досі безпечно, інформує Віктор ПУЖАЙЧЕРЕДА. Згідно з попередніми даними, атомні електростанції України у січні виробили 7,3 млрд. кВт.год. електроенергії, що становить 42% від загального виробництва у країні. Про це агенції Інтерфакс-Україна повідомили у Національній атомній енергогенеруючій компанії "Енергоатом". АЕС перевиконали на 5% скориговане місячне завдання. Водночас заборгованість за відпущену споживачам електроенергію дещо зросла і становила 1,49 млрд. грн. За станом на 9 лютого у ремонті знаходяться 6-й енергоблок Запорізької (до 5 квітня) і 3-й Чорнобильської АЕС (до 25 березня). Енергоблок №1 ЧАЕС перебуває у стані виведення з експлуатації. Скадовський морський порт, що був нанесений на морську лоцію рівно сто років тому, дістав дозвіл на переміщення підакцизних товарів. Це п'ятий порт України з вісімнадцяти, що користуватиметься такими привілеями. Начальник порту, заслужений працівник морського транспорту Іван Бокша повідомив кореспондентові "Дня" Василю ПІДДУБНЯКУ, що цим виконано один з важливих пунктів плану соціального розвитку підприємства, де проголошується: "Порт є основним донором місцевого бюджету, а міжнародна паромна переправа - надією на майбутнє". Одеська судноплавна компанія "Укмар" першою на теренах СНД отримала повний пакет міжнародних документів із менеджменту суден. Як заявив кореспонденту "Дня" Михайлу АКСАНЮКУ гендиректор "Укмар" Віталій Сергійчик, після вручення компанії сертифіката якості "IS09002" Російського морського реєстра немає жодних проблем при укладенні контрактів з фірмами-фрахтувальниками, оскільки технічний стан сертифікованих суден-балкерів та рівень оперативного управління ними відповідають найсуворішим вимогам безпеки мореплавства. За словами В. Сергійчика, компанія "Укмар", що виникла на базі Чорноморського морського пароплавства, почала перераховувати кошти на розвиток українських галузевих підприємств, зокрема суднобудівних, а також запропонувала Мінтрансу свої послуги в здійсненні повного технічного контролю за будівництвом суден типу "Панамакс" та фінансуванні оновлення флоту.

 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати