Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Корупція на кордоні триває...

Експерт: Митники, посилаючись на поломку устаткування, почали частіше оглядати вантажі вручну
20 жовтня, 19:01
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

«На більшості українських митниць зараз спостерігається таке явище: спеціально виводяться з ладу сканери, які мають сканувати вантаж у навантаженій машині й визначати, чи провозиться в ній контрабанда. Для чого це робиться? Усе вкрай просто. Якщо сканер поламаний, а у митника є підозра, що машина провозить контрабандний вантаж, її заганяють на догляд. Це означає, що машина заїжджає до спецсховища, і її там розвантажують і оглядають, а потім завантажують знову. Послуга вивантаження й завантаження — платна, й тарифи на неї вельми високі. Ось така практика зараз процвітає на митницях. Сканери не працюють, а підозри залишилися», — описує ситуацію директор групи компаній PRIME Дмитро ЛЬОУШКІН.

За словами експерта, такий стан справ не лише ускладнює роботу імпортерам й транспортним компаніям, а й створює потужне додаткове тло для виникнення корупції. У будь-якому разі бізнес на митницях втрачає час і гроші. Це призводить до зменшення вантажопотоку й збільшення собівартості вантажоперевезень.

Про те, що ця проблема відома владі, вчора в інтерв’ю УНІАН підтвердив прем’єр-міністр України Володимир ГРОЙСМАН. «Знаєте, у нас жодного сканера (рентгенівський пристрій, що дозволяє проводити огляд предметів, не виймаючи їх з транспортного засобу, тари або упаковки. — «День») немає на митниці. Усі — механічно пошкоджені. Тобто самі митники брали їх, били, щоб не видно було, товари переміщаються в контейнерах, автомобілях...» — заявив глава КМУ. Він назвав «працюючі» сканери — пріоритетом номер один для влади. «Тому наше завдання сьогодні — технічно «переозброїти» їх, модернізувати. Спільно ми це робитимемо з нашими американськими партнерами. Думаю, за рік зможемо навести лад», — стверджує Гройсман.

Тим часом директор групи компаній PRIME нагадує: купувати нове устаткування — це добре, але набагато корисніше стежити за тим, як воно експлуатується.

«Як можна виправити ситуацію? Полагодити сканери й зробити так, щоб вони не ламалися. Яким чином це зробити? Досить просто — це питання слід додатково контролювати, й мати на увазі, що з’явилася така схема у співробітників митниці», — говорить Льоушкін.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати