Кожен четвертий білборд сьогодні порожній
Ринок зовнішньої реклами на межі глибокої кризиЯк і вся країна, рекламний ринок переживає кризовий період. Тут загальні причини — економічна й політична нестабільність, коливання курсу валют, зростання інфляції.
Спочатку року обсяг ринку зовнішньої реклами України скоротився на 25%, рекламодавці частково скорочували свої бюджети або переносили свої кампанії на осінь.
При цьому постійне зростання інфляції веде до підвищення ціни на друк постерів. Збільшуються витрати на обслуговування мережі, орендні платежі.
«РАДОСТІ» СТОЛИЦІ
Столичний ринок, на який припадає до 40% загальних грошей та рекламного інвентаря, одним із перших відчув усю «красу» кризи.
Помітнішим стає кількість порожніх конструкцій у столиці. Завантаженість мережі в місті знизилася на 18%.
Щоб хоч якось протриматися на плаву, багато операторів пішли на надання рекламодавцям додаткових знижок на рекламу у розмірі 15—20%.
Всі ці ринкові процеси відбуваються на тлі підвищення адміністративного тиску на бізнес у Києві. Нові тарифи, ухвалені в докризовий період, сьогодні можуть поставити столичний ринок зовнішньої реклами у безвихідь.
В умовах глибокої кризи, 20-ти відсоткове збільшення орендних платежів виглядає необґрунтовано й загрожує значним відтоком рекламних грошей з міського бюджету, відходом ринку в тінь.
Адже останні декілька років надходження від зовнішньої реклами до бюджету сягали 100 млн грн на рік. 2013 рік взагалі став рекордним. Торік оператори зовнішньої реклами змогли поповнити міську скарбницю рекламними грошима на 130 млн грн.
Очевидно, що подібних показників 2014 року бізнесу й місту не досягти, навіть в умовах можливого розміщення політичної реклами цієї осені.
Зазнаючи непідйомних витрат, не в змозі впоратися з орендними платежами, оператори якоїсь миті можуть взагалі піти з ринку, залишивши заборгованості з оплати й тонни металу, додавши клопоту комунальникам.
КУДИ БІГТИ?
Виправити ситуацію найближчим часом і не втратити рекламні гроші можна шляхом впровадження грамотної тарифної політики (зменшенням орендних ставок або запровадженням тарифних канікул). Такі заходи допоможуть операторам просто вижити.
На Волині вже пішли назустріч бізнесу, на початку липня в Луцьку тимчасово (до кінця року) оголосили тарифні канікули.
За словами представників влади, подібні кроки — прояв підтримки владою розвитку малого та середнього бізнесу в містах. Йдучи назустріч рекламістам, місто просить операторів потурбуватися про належний вигляд своїх рекламних носіїв й облаштувати територію довкола щитів.
«Адекватні дії міської влади у складних економічних реаліях, на жаль, рідкісне явище в українському сьогоденні. Адже такі дії — прояв далекоглядності чиновників. Замість збільшення боргів перед бюджетом, потенційних банкротств, влада Луцька вирішила, що краще буде вдатися до обмежувальних заходів для збереження потенціалу галузі в регіоні», — прокоментувала рішення виконкому Луцька Лариса Булатова, директор компанії «Перехід Аутдор».
У Києві підтримка бізнесу тим паче є вигідною для міста, адже оператори обслуговують не лише рекламні конструкції, але й соціальні об’єкти, низка зупинок у столиці — багато в чому також щоденний клопіт бізнесу зовнішньої реклами.
На думку представників агентства «Біг Медіа» для того, щоб рекламний ринок у місті міг ефективно розвиватися, владі необхідно бути чутливою до того, що відбувається. Новому керівництву міста, у рекламній галузі зокрема, варто прислухатися до всіх викликів часу, ухвалювати професійні й грамотні рішення.
І лише після стабілізації ситуації в країні, на ринку й у місті, розпочинати реалізацію реформ.
Концепції, паспортизація — безумовно, важливі кроки, однак не першочергові, сьогодні необхідно дати можливість рекламному ринку просто вижити. Експерти вважають, що зовнішня реклама в столиці знаходиться на межі рентабельності, тому будь-які дії з підвищення тиску на ринок можуть призвести до руйнівного ефекту.
«За нинішніх умов вкрай необхідним є діалог щодо цін за оренду, умов оплати, підтримки безпеки рекламних носіїв. І лише спільними зусиллями влади та бізнесу можна зберегти рекламні надходження в столиці», — прокоментував ситуацію Артем Біденко, новий начальник управління з питань реклами КМДА.
Випуск газети №:
№149, (2014)Рубрика
Економіка