Листів — поменшало, ціни — зросли
Про зміни на ринку поштової логістики 2014 рокуУкраїнці все рідше користуються поштовими послугами, вартість яких продовжує зростати. Згідно з результатами дослідження ринку поштово-логістичних послуг 2014 року, проведеного Українською асоціацією директ маркетингу (УАДМ), обсяг ринку зріс на 1,82% (внутрішні та міжнародні відправлення) і становив 3,82 мільярда гривень.
Отже, міжнародні відправлення збільшились на 10% відносно 2013 року і становили 1,21 мільярда гривень. Обсяг ринку внутрішніх відправлень скоротився на 1,6% і, таким чином, за підсумками 2014 року становив 2,61 мільярда гривень.
«Кажучи про внутрішній ринок, варто зазначити, що 2014 року спостерігається просідання у кількості відправок відносно 2013 року за рахунок припинення надання поштово-логістичних послуг на території Криму і в значній частині на сході України (щодо сходу, то споживачі, які перерозподілилися по Центральній і Західній Україні, залишилися користувачами логістичних послуг). Також не можна не враховувати зменшення споживчих можливостей українців на тлі економічної ситуації в країні», — розповідають експерти Української асоціації директ маркетингу.
Водночас, зазначають експерти УАДМ, ще одним чинником, стримуючим активний розвиток ринку, є зростання тарифів на доставку. «У споживачів залишився колишній бюджет, а ціни на послуги виросли, таким чином, люди витратили стільки ж, скільки і 2013 року, але кількість відправлень у кількості зменшилася», — кажуть вони.
Водночас, результати дослідження показують, що минулого року відбулися істотні зміни в письмових відправленнях. Щодо 2013 року внутрішній ринок листів скоротився в грошовому вираженні на 15%, а щодо кількості — на 18,3%. Експерти вважають, що це загальносвітовий тренд, і падіння письмової кореспонденції продовжуватиметься далі. Що стосується посилок, то 2014 року їх кількість в натуральному вираженні скоротилася на 5,4%, при цьому обсяг відправлення посилок у вартості виріс на 8,9% (певною мірою, за рахунок зростання тарифів компаній).