Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

На «непідписанта» одягають протигаз

Директор заводу вистояв перед диктатом уряду
13 серпня, 00:00

Рівно рік тому він, вихованець цього найстарішого у країні залізничного підприємства, прийняв його у стані найповнішого розгрому і простою. Офіційно визнаний стан банкрутства, перманентний страйк через семимісячну невиплату жебрацької зарплати, багаторічні борги бюджетові і Пенсійному фонду. Такими були основні характеристики підприємства. Колишній директор довів завод, офіційно визнаний стратегічно важливим для держави, до повного розгрому і досі судиться з «Укрзалізницею», котра гуманно відпустила його на пенсію.

З новим директором КЕВРЗ позбувся баласту непрофільних філіалів, непотрібних начальників. У результаті завод зменшив борг перед Пенсійним фондом на 2 мільйони гривень (поточні платежі до бюджету і Пенсійного фонду вносяться вчасно), став платити нормальну зарплату. Для цього вдвічі підвищив випуск продукції та продуктивність праці, освоїв принципово нові види ремонту завжди дефіцитних в Україні електричок, знизив на 10% собівартість продукції, підвищив до 11,1% рентабельність.

За КЕВРЗ залишилося ще 3,279 млн. гривень старих боргів перед Пенсійним фондом. Але завод, ставши на ноги і зберігши нинішній темп, погасить усі старі борги. А зобов’язання, що нав’язується чиновниками про негайну сплату 1,639 мільйона гривень, як вважає Г. Ейтутіс, абсолютно нереальне. Якщо із заводу витрусити цю суму, то результат «перевершить» сподівання. По-перше, зупиниться ремонт електропоїздів, який в Україні не може здійснювати жодне інше підприємство. Значить, під загрозою опиняться приміські перевезення. Чергову зарплату працівники отримають рівно через півтора року. Що залишиться за цей час від колективу і самого заводу?

Замість чиновницького графіка погашення боргів директор КЕВРЗ, до речі, кандидат економічних наук, а раніше — головний економіст «Укрзалізниці», начальник економічного управління Мінтрансу, — не тільки запропонував реальний графік, але й економічно грамотно обгрунтував його. За що й потрапив до «чорного списку».

Підписати графік, що нав’язується, недовго, каже Г. Ейтутіс, але платити все одно нічим: за вже відремонтовані електрички, що возять пасажирів, заводові винні майже 9 мільйонів гривень! А боржникам-залізницям винні за перевезення клієнти, з якими не розплатилися їхні клієнти. Замкнене коло...

Коли деякі інші директори, вважаючи за краще зберегти крісло, підписали все, що було запропоновано, надії на розрахунок між підприємствами стали ще більш примарними.

Однак «підписанти» зберегли свої пости. Єдиний, хто не підписав, зберіг Україні завод і його дієздатний колектив. Адже легко зрозуміти, що, працюючи, КЕВРЗ погасить усі борги. Якщо припинить своє існування, то — ніколи!

А директор Ейтутіс зібрав пожитки і, виконуючи рішення влади, прибув учора під Переяслав-Хмельницький на збір і штабне тренування із цивільної оборони. Як сказав прем’єр, там директори будуть вантажити гній. І, можливо, на них одягнуть протигази і будуть тримати в них доти, доки всі до єдиного не підпишуть необхідні зобов’язання. Тим часом страйкком заводу обговорює свої заходи для збереження заводу.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати