Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Програма співпраці «Україна&Росія-2020»: про що домовляємось?

Уряд розглянув програму співробітництва з країнами-членами Митного союзу до 2020 року
16 січня, 12:03
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Учора уряд розглянув програму співробітництва з країнами-членами Митного союзу до 2020 року. На момент здачі номеру офіційного підтвердження затвердження цієї програми Кабміном не було. Втім, як твердять ЗМІ, програма в цілому схвалена, але було прийнято рішення її доопрацювати.

Самого тексту документу в відкритому доступі ще немає. Утім, прим’єр-міністр Микола Азаров розповів, що програма містить план розвитку торгово-економічних відносин з конкретними проектами виробничої кооперації в промисловості: машинобудуванні, авіа- і суднобудуванні, паливо-енергетичному та аграрному комплексах, космічної галузі та транспортної сфері, а також в туризмі. Більш детального опису шляхів вирішення таких масштабних проблем Азаров не дав. Тож пояснити зміст підготовленого документу «День» попросив урядового уповноваженого з питань співробітництва з Російською Федерацією, державами-учасницями Співдружності незалежних Держав, Євразійського економічного співтовариства та іншими регіональними об’єднаннями Валерія МУНТІЯНА:

— Програма направлена на вирішення конкретних економічних проблем між нашими двома країнами. Найбільша з них — зменшення товарообігу між Україною та Росією (нагадаємо, що за дев’ять місяців 2013 товарообіг зменшився на 23%. — Авт.). Так от, в рамках програми у 2014 році хочемо повернути вітчизняній економіці втрачені 9,7 мільярда доларів, а до 2020 року довести товарообіг з Росією до 65 мільярдів доларів. Тобто торгівля між нашими країнами має вирости загалом на 35%: на 20% — експорт та на 15% — імпорт. Таким чином хочемо подолати негативне сальдо платіжного балансу та посилити торговельно-інвестиційні зв’язки. За рахунок чого? За рахунок поставок до країн  Митного союзу продукції машинобудування: турбін, двигунів, станків, компресорів,  трансформаторів,  електровозів, вагонів. Крім того, — поновлення кооперації в секторі літакобудування, енергетика, транспортних зв’язків, військово-промисловому виробництві, в тому числі і за рахунок творення спільних підприємств. Зокрема, енергетичний сектор може передбачати випуск турбін, виробництво ядерного палива.

Ще одне завдання — забезпечити достатній рівень інвестицій. Як саме? Знімаючи торговельні та технічні бар’єри. Тільки усунення торговельних бар’єрів додасть  економіці українській 800 мільйонів доларів. А ще можна зменшити кількість антидемпінгових  заходів, в першу чергу, в секторі поставок трубної продукції, кованих та стальних валків, машинобудівельних кріплень, карамельної продукції, фарфорового посуду. Щоправда зняття торговельних обмежень з поставок цукру в даному випадку не підіймається, бо воно вирішується в рамках договору  про зону вільної торгівлі з країнами СНД... Немає і питання про скасування Росією експортного мита на енергоносії, бо воно також стосується співпраці  не  з  Митним союзом,  а вільної торгівлі з  країнами  СНД (так звана угода про доступ до трубопровідного транспорту  стаття 7 протоколу про зменшення та ліквідацію експортних мит між країнами-учасницями СНД). Підняти питання про скасування Росією експортного  енергетичного мита,  яке відкриває нам  шлях до транспортування каспійського газу,  Україна планує влітку 2014 року.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати