Рекламні щити замінили французькі меблі
Харків став першим в Україні містом-мільйонником, що звільнив центральні вулиці від засилля білбордів
Великі рекламні формати нестримно залишають історичну частину мегаполісу. Їхнє місце поступово посідають сучасні елементи вуличних меблів, покликані зробити життя городян комфортним.
«Зачистка» центру міста відбувається в рамках комплексного проекту з благоустрою міського середовища, який реалізують міжнародні й українські інвестори спільно з міською владою Харкова. Зовнішній вигляд більшої частини елементів вуличних меблів розроблений у Франції компанією JCDecaux і є авторською роботою дизайнера зі світовим ім’ям Норманна Фостера. Всього в місті встановлено понад 300 конструкцій: зупиночних комплексів, колон-афіш, скрольних конструкцій, інформаційних панелей і автоматичних туалетів.
Дивно, але ключовими партнерами муніципальної влади у цьому проекті є найбільші оператори зовнішньої реклами. Одним із найбільших інвесторів в міське середовище Харкова став лідер вітчизняного ринку зовнішньої реклами — група компаній BigBoard Ukraine (у складі групи «Сейлз-Хауз БігМедіа»). За останні декілька років у розвиток другого за величиною міста України BigBoard Ukraine вклала понад 25 мільйонів гривень прямих інвестицій. Серед головних харківських вулиць, де були реалізовані проекти групи, — вулиці Сумська та Пушкінська, площі Р.Люксембург і Свободи. Нещодавно була завершена реалізація проекту на проспекті Леніна. В активній стадії роботи на проспекті Гагаріна.
Першою людиною, яка вирішилася вийти за рамки традиційної зовнішньої реклами і створювати проекти вуличних меблів, був засновник JCDecaux Жан Клод Деко. Керуючись своїм баченням міського ландшафту, що фінансується за рахунок прибутків від розміщення реклами без яких-небудь витрат з боку муніципалітету і надходжень від платників податків, він установив перші зупиночні комплекси з рекламою в Ліоні. Тепер подібні ініціативи впроваджуються в життя і в Україні.
За словами інвесторів, подібні проекти розраховані на центральні й історичні частини міст, де головне завдання полягає в збереженні існуючого архітектурного стилю. Саме таким чином, коли зовнішня реклама гармонійно поєднується з історичною традицією, і повинен відбуватися послідовний розвиток українських мегаполісів.
«Сучасні об’єкти інфраструктури, у тому числі й рекламні щити, повинні органічно вписуватися в міське середовище і не дратувати городян. Але для реалізації багатомільйонних проектів інвесторам потрібні гарантії. Адже, поставивши конструкції, кожна з яких коштує десятки тисяч гривень, компанія повинна розраховувати на повернення своїх інвестицій», — коментує проекти генеральний директор BigBoard Ukraine Аскольд Шестунов.
Багаторічний термін окупності об’єктів вуличних меблів вимагає від інвесторів і міської влади взаємних гарантій і довгострокового партнерства. У Харкові міська влада такі гарантії надала. Тому і реалізовуються тут унікальні для України проекти.
Випуск газети №:
№204, (2013)Рубрика
Економіка