Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Світовий бізнес готується до посилення конкуренції

Ключові інструменти для виживання — оперативність та інновації...
11 листопада, 00:00

Незважаючи на відновлення економічної активності, компанії всього світу прогнозують подальше ускладнення умов ведення діяльності в найближчій перспективі. При цьому 85% організацій очікують посилення конкуренції на своїх ринках протягом найближчих двох років. Такі висновки дослідження «Ернст енд Янг» «Конкуренція за зростання», у якому взяли участь 1 400 керівників компаній із різних країн світу.

Як показало дослідження, в найближчі два роки компанії планують спрямовувати основні зусилля на забезпечення зростання бізнесу, оскільки, на думку респондентів, рівень невизначеності й волатильності на ринках сьогодні перевищує докризові значення. Відзначається зростаючий тиск на норми прибутку: майже 50% респондентів стурбовані проблемою неухильного зниження цін, і близько 30% відзначають зростання витрат на оплату праці та виробництво.

При цьому 60% опитаних можливим плацдармом для прибуткового зростання назвали розвинені ринки, мотивуючи це тим, що на ринках, що розвиваються, доведеться діяти в умовах підвищеної конкуренції з боку як місцевих гравців, так і західних компаній. Хоча ще рік тому при проведенні аналогічного дослідження «Ернст енд Янг» представники міжнародних компаній дотримувалися діаметрально протилежної думки, вибираючи основним майданчиком для розширення свого бізнесу ринки, що розвиваються.

«На ринках, що розвиваються, — колосальний потенціал для зростання, але у зв’язку з посиленням конкуренції в глобальному масштабі компанії змушені переоцінювати свою ринкову стратегію, — цитується в прес-релізі «Ернст енд Янг» керівник практики компанії з розвитку бізнесу в регіоні EMEIA (Європа, Близький Схід, Індія і Африка) Джей Ніббе. — Робота на ринках, що розвиваються, пов’язана з численними складнощами, і досягнення прибуткового зростання в короткостроковій перспективі — непросте завдання, особливо сьогодні, коли саме там відзначається найбільше посилення конкуренції. В умовах поточної економічної ситуації компанії почнуть приділяти більше уваги розвиненим ринкам, що пропонують кращі можливості для короткострокового зростання».

Через такий зсув у пріоритетах експерти констатують суттєві розбіжності в прогнозах перспектив розвитку тих чи інших регіонів. 86% респондентів із Бразилії відзначають зростання волатильності на своєму ринку, тоді як частка учасників із країн Близького Сходу, які дотримуються тієї ж думки, становить лише 20%. Друге й третє місце в оцінках рівня волатильності займають Японія та Індія (74% і 69% відповідно).

Вижити під таким тиском наростаючих ризиків можуть інновації, вважають учасники опитування. Так, 71% респондентів відзначають посилення значущості інновацій як чинника виживання бізнесу. При цьому з метою підвищення виручки більше половини організацій почали пропонувати нові продукти або послуги. Іншим пріоритетним завданням компаній стало виявлення додаткових можливостей для зростання на існуючих ринках: 58% учасників дослідження планують продавати нові продукти та послуги на ринках, де вони ведуть свою діяльність. На думку 63% респондентів, проекти з впровадження нових продуктів чи послуг приносять вищі результати порівняно з трансформаційними інноваціями.

Джей Ніббе зазначає: «Компанії повинні бути готові реагувати на стрімкі зміни попиту, економічних умов та ринкової кон’юнктури. Оперативність є ключовою характеристикою успішних компаній в усіх галузях, і з ростом конкуренції на світовому ринку її значення буде тільки посилюватися. Компанії, що демонстрували оперативність, гнучкість і відданість принципам інновації в період кризи, сьогодні користуються заслуженими перевагами, а іншим організаціям слід брати з них приклад, якщо вони хочуть домогтися успіху в майбутньому».

Ще одне пріоритетне завдання в умовах зростаючої конкуренції — зміцнення бренду та репутації. Так вважає 61% опитаних. Оскільки зростання бізнесу знову набуває для компаній першорядного значення, серед опитаних є розуміння того, що заходи із зміцнення бренду дозволять виділитися на тлі конкурентів і підвищити лояльність клієнтів. У зв’язку з цим протягом найближчих двох років ми можемо спостерігати збільшення кількості відповідних маркетингових заходів, відзначають у «Ернст енд Янг».

Утім, фінансувати поліпшення конкурентоспроможності доведеться з власної кишені, а не за кредитні кошти, як це було до кризи... Результати даного дослідження демонструють відсутність у компаній можливості або наміру виходити на ринки капіталу. Більше половини опитаних планують фінансувати майбутнє зростання за рахунок резервів грошових коштів. Незважаючи на низькі процентні ставки, лише 36% респондентів розглядають можливість залучення запозичень для фінансування зростання. Тому подальші зусилля з нарощування наявного оборотного капіталу набувають ключового значення.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати